رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در احکام جداگانه‌ای شش معاون و یک سرپرست برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین کرد.
در سطح کشور نیز 14 رییس و سه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها منصوب شده‌اند. البته برخی استانداران نیز افرادی برای تصدی این سمت معرفی کرده‌اند که به نظر می‌رسد افراد پیشنهادی شرایط لازم برای احراز را نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس مصوبه شورای عالی اداری و براساس دستور ریاست جمهور در راستای احیای نظام برنامه‌ریزی در کشور، شش معاون و یک سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب شدند که می‌توان گفت سابقه و تخصص افراد تعیین شده نشان از انتخاب تقریبا درست نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. این افراد دارای سابقه مرتبط مدیریتی و برنامه‌ریزی کلان بوده که نشان از عزم معاون رییس جمهور برای احیای کارشناسی و انتصاب مدیران قوی و تکنوکرات برای این سازمان دارد.

نگاهی به رزومه این افراد نشان می‌دهد که می‌توان امید‌هایی به آینده اقتصاد و توسعه کشور داشت.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی: علی صفدری. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اداری و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی بوده و تاکنون رییس مرکز توسعه فناوری و نوسازی اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و عضو کمیسیون تخصصی خودکارسازی نظام اداری این سازمان بوده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه: دکتر فرهاد دژپسند. وی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. دژپسند در دوره یکساله (1384 تا 1385) حضور فرهاد رهبر در ریاست سازمان مدیریت مدیریت برنامه‌ریزی، معاونت تولیدی این سازمان را بر عهده داشت.

معاون توسعه امور تولیدی: حمید پورمحمدی. وی به عنوان قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی ایران در دوره ریاست محمود بهمنی، مشاور عالی رئیس بانک مرکزی در سال ۱۳۸۷ در دوره طهماسب مظاهری، معاون بانکی وزیر اقتصاد و دارایی از سال ۱۳۸۳ در دوره سید صفدر حسینی، داوود دانش جعفری و شمس‌الدین حسینی بوده‌است.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی: دکتر محمدرضا واعظ مهدوی. وی پزشک و استاد تمام رشته فیزیولوژی دانشگاه شاهد و مشاور نوبخت است.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی: دکتر سعید نمکی. وی معاون آموزشی پژوهشی بنیاد بیماریهای خاص و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او به مدت چهار سال رییس دانشکده علوم پزشکی کاشان بوده است.

معاون امور مجلس و استان‌ها: دکتر علیرضا صالح. معاونت توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی از جمله سوابق وی است.

این روال حتی با توجه به این‌که در مصوبه شورای عالی اداری، معرفی روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها را با توجه به شرایط احراز به استانداران محول نموده، اما افرادی که تاکنون احکام آنها صادر شده همه دارای تخصص و همچنین سابقه اجرایی مرتبط بوده و اکثریت آنان معاونان برنامه‌ریزی و اشتغال استانداران بوده‌اند که تسلط به امور توسعه‌ای استان را داشته و اکثریت آنهان نیز سابقه اجرایی در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق را دارند. هرچند برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد معدودی از استانداران نسبت به معرفی افرادی کاملا غیرمرتبط و عدم سابقه و تجربه کافی در زمینه برنامه‌ریزی و بودجه و عدم شناخت کافی نسبت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام کرده‌اند که با مقاومت نوبخت و معاونین وی روبه‌رو شده و آنان توصیه کرده‌اند که استانداران افراد متخصص و دارای شرایط و احراز را معرفی کنند.

منبع: ایسنا