رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: میزان اعتبارات مورد نیاز مازندران برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، امیدعلی پارسا امروز 9 خردادماه 94 در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: استان مازندران 4 و یک دهم درصد از مساحت کشور را دارد.

وی افزود: سهم مازندران در بخش صنعت 19 درصد، خدمات 52 درصد، راه‌های روستایی 46 درصد و سهم فضای فرهنگی 2 دهم درصد است که این ارقام در متوسط کشور به ترتیب 38، 54، 61، و 4 دهم درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران تصریح کرد: میزان اعتبارات مورد نیاز مازندران برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: ورود گردشگران به مازندران 20 میلیون نفر گزارش شده که این میزان آسیب‌های زیست‌محطیی نیز برای استان در بر دارد.

پارسا اظهار کرد: از پاییز 92 تا اسفند سال گذشته، 133 جلسه شورای برنامه‌ریزی تشکیل شد که تعداد یک هزار و 219 مصوبه داشته است.

این مسئول با اعلام اینکه مطالعات مرحله دوم آمایش استان انجام شده است، گفت: انضباط مالی، و اولویت‌بندی پروژه‌ها از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران است.

پارسا با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه و پایدار را در استان دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در تدوین برنامه ششم با کشور و همه استان‌ها هماهنگی صورت گرفته است و برای همه طرح‌ها برنامه عملیاتی تهیه خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه برای افزایش منابع استان تلاش خواهیم کرد تا این افزایش با استدلال باشد، عنوان داشت: مکانیسم تخصیص بودجه در استان باید مطابق با برنامه انجام می‌شود.

پارسا در پایان یادآور شد: باید با قانون‌گرایی به توسعه پایدار و همه جانبه استان دست یافت.

منبع: ایسنا