دبیرکانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیرش را در بلند مدت روی بازار مسکن نشان خواهد داد گفت: انتظار بازگشت رونق به این بازار در آینده نه چندان دور وجود دارد.

فرشید پور حاجت، دبیرکانون انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:از آنجایی که حدود 20 تا 30 درصد از پروسه تولید مربوط به هزینه جابه جایی مصالح ساختمانی است، این میزان افزایش قیمت می تواند در روند بازار مسکن تاثیر گذار باشد.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته طی چند روز اخیر و پس از اعلام افزایش قیمت حامل های انرژی، تحرکی در بازار بوجود نیامده است.

دبیرکانون انبوه سازان کشوربا بیان اینکه این افزایش قیمت احتمالا با گذشت زمان تاثیراتش را نشان خواهد داد، تصریح کرد: انتظار داریم در ماه های آینده که فصل جابه جایی است، رونق به بازار مسکن باز گردد.

پورحاجت تاکید کرد: لازمه بازار مسکن در شرایط فعلی رونق همراه با ثبات است و انتظار یک تورم ناگهانی در این بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بخش تقاضا در حال حاضر به شدت آسیب پذیر است، گفت: باید موضوع تورم ناگهانی در این بازار کنترل شود تا فشاری به این بخش وارد نشود.

دبیرکانون انبوه سازان کشورخاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگر فشاری به بخش تقاضا وارد شود شاهد یک دوره رکود طولانی دیگر در این بخش خواهیم بود.

منبع: ایسنا