بورس تهران بعد از رشد ناچیز 17 واحدی در روز گذشته، دوباره به فاز منفی رفت و با کاهش تمامی متغیرهای خود مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران به دلیل انتظار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای و نیز دسته و پنجه نرم کردن با کمبود شدید نقدینگی، دوباره فاز منفی در پیش گرفت و با کاهش قیمت و تقاضا رو به رو شد.

کمبود نقدینگی در تالار شیشه ای در کنار بی انگیزگی و بی اعتمادی سهامداران برای خرید سهام موجب شده است تا حجم معاملات بورس به شدت افت کرده و ارزش معاملات به 50 میلیارد تومان برسد.

به همین دلیل اکثر سهام شرکتها به رنگ قرمز درآمد و سهامداران در فروش سهم های خود مشارکت 90 درصدی داشتند به طوری که در بازار امروز بزرگ ترین شرکت بازار سرمایه یعنی هلدینگ خلیج فارس به همراه بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری امید، پالایشگاه بندرعباس،تاپیکو، پتروشیمی مبین، کشتیرانی، بانک صادرات و پاسارگاد تاثیر 48 تا 5 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند و موجب افت 191 واحدی این متغیر و رسیدن آن به کانال 63 هزار و 227 واحدی شدند.

این در حالی است که شرکت ایران ترانسفو به عنوان تک سهم بازار این روزها مورد توجه اهالی تالار شیشه ای بوده و به تنهایی توانسته است تاثیر مثبت 11 واحدی بر شاخص بورس بگذارد.در بازار امروز همچنین شرکتهای گروه صنعتی بارز، سیمان سپاهان و نورد آلومینیوم از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نفت پارس، سیمان قائن و خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز حجم معاملات تا سطح 299 میلیون سهم افت کرد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 279 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

منبع: ایسنا