اعلام میزان غرامت فوت و هزینه های درمانی حادثه منا
مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران از جبران غرامت فوت و هزینه های درمانی حادثه دیدگان حج امسال خبر داد و گفت...

غرامت 55 میلیونی برای فوت شدگان منا

مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران از جبران غرامت فوت و هزینه های درمانی حادثه دیدگان حج امسال خبر داد و گفت: غرامت فوت جان باختگان درمجموع 55 میلیون تومان است که به محض تکمیل پرونده فوت شدگان در وجه بازماندگان پرداخت خواهد شد.بهروز ناظمی افزود: البته با توافقی که با مسوولان سازمان حج و زیارت به عمل آمده قسمتی از این غرامت به منظور برگزاری مراسم تشییع، تدفین و یادبود از طریق سازمان حج و زیارت در اختیار بازماندگان قرار خواهد گرفت تا با مشکل روبه رو نشوند.

مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران درخصوص میزان پرداخت غرامت درمانی حادثه دیدگان نیز تصریح کرد: طبق توافق هزینه های درمانی تا سقف 15 میلیون تومان از طریق این مجموعه قابل پرداخت و این مهم نیز اجرایی شده است.

ناظمی درپاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا غرامت انتقال اجساد به کشور نیز تحت پوشش خدمات بیمه ای بیمه ایران است، گفت: غرامت انتقال اجساد نیز برعهده بیمه ایران است و هزینه ای متوجه خانواده های داغدار نخواهد بود و ما آن را در اختیار ذینفعان قرار خواهیم داد.

متاسفانه در حوادث سریالی حج سال جاری بیش از 140 نفر از زائران ایرانی تا به امروز(شنبه) جان خود را از دست داده و بیش از 125 نفر نیز براثر این حوادث دچار مصدومیت شده اند.کارشناسان بیمه ایران در مکه در حال پیگیری تازه ترین وضعیت جان باختگان و مصدومان هستند.

همچنین تشکیل کمیته های تخصصی به منظور رسیدگی به پرونده جان باختگان این حادثه در دستور کار کارکنان این مجموعه درسراسر کشور قرارگرفته است.

منبع: ایرنا