اموال بابک زنجانی مدعی پیدا کرد!
امیرعباس سلطانی، رییس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس گفت: نامه بابک زنجانی به رییس‌جمهوری و نمایندگان را قبلا نامه را دیده بودم اما از طریق خود بابک زنجانی یا وکلای او در اختیار ما قرار نگرفته بود.

خواهر و مادر بابک زنجانی هم مدعی شدند

رییس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس گفت: لیست همه اموال زنجانی را داریم اما به درد ما نمی‌خورد. در ایران دو هزار و صد میلیارد اموال دارد كه مدعی آنها هم زیاد است. هم بانك مسكن و تامین اجتماعی و اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری مدعی آنها هستند. حتی خواهرها و مادر بابك‌ زنجانی هم مدعی مالكیت این اموال هستند.


امیرعباس سلطانی، رییس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس گفت: نامه بابک زنجانی به رییس‌جمهوری و نمایندگان را قبلا نامه را دیده بودم اما از طریق خود بابک زنجانی یا وکلای او در اختیار ما قرار نگرفته بود.

البته نامه اصلا به دست نمایندگان هم نرسیده بود و من خودم از طریق وزارت نفت آن را گرفتم و مطالعه کردم. البته در اینجا بحث دو تا نامه است. بابک زنجانی یک نامه برای رییس‌جمهوری نوشته و یکی هم برای نمایندگان. نامه رییس‌جمهوری همان نامه کوتاهی بود که منتشر هم شده است. اما نامه نمایندگان طولانی و حدود پنج صفحه بود.

اهم سخنان وی از این قرار است:

توهین‌های آن نامه بلند به مراتب بیشتر از این نامه‌ای بود كه منتشر شد. در آن نامه‌ای كه برای نمایندگان نوشته بود خیلی بر «اقدامات انقلابی» خودش و خدماتش تاكید كرده بود و باز هم تكرار كرده بود كه بسیجی اقتصادی است و حتی منتقدانش را ضد انقلاب خوانده بود.

بابک زنجانی با شش وكیل مجزا كه احتمالا هر كدام سر گروه یك تیم حقوقی هستند قرارداد امضا كرده و همه اینها الان روی پرونده او كار می‌كنند. اینها شش گروه هستند كه به طور دایم و جدی پرونده را پیگیری می‌كنند. اصلا آیا عقلانی است كه پرونده‌ای با این وسعت و حجم را به یك وكیل بسپارند. اصلا این پرونده را یك نفر چقدر طول می‌كشد تا فقط بخواند. حالا بگذریم كه باید كلی درباره آن كار و تحقیق كند و فكر كند و به راهكارهایی برسد. اگر در آینده لازم باشد تمام اطلاعات و مشخصات این شش تیم حقوقی را منتشر می‌كنیم.

ما به راحتی نمی‌توانیم این اطلاعات را از بانك‌های ژاپن بگیریم كه موجودی حساب فلانی چند است.اموال بابک زنجانی كفاف بدهی او را نمی‌دهند. هنوز هم اطلاعات جدیدی در كار نیست. لیست همه اموال را داریم اما به درد ما نمی‌خورد. در ایران دو هزار و صد میلیارد اموال دارد كه مدعی آنها هم زیاد است. هم بانك مسكن و تامین اجتماعی و اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری مدعی آنها هستند. حتی خواهرها و مادر بابك‌ زنجانی هم مدعی مالكیت این اموال هستند و دارند پیگیری می‌كنند كه این اموال و دارایی‌ها تعلق به بابك زنجانی ندارد و متعلق به آنهاست.

در ظاهر نشان می‌دهند دعوای خانوادگی است اما ما می‌دانیم كه جنگ زرگری است و حقیقت ندارد. ولی با این حال خیلی جدی دنبال این هستند كه اینها اموال آنهاست، نه بابك زنجانی و حتی شكایت كرده‌اند كه بابك زنجانی اموال متعلق به آنها را به عنوان اموال خودش معرفی كرده است.

اینکه زنجانی نوشته می‌خواسته پول را پس بدهد، ولی چون بازداشت شده نتوانسته، حرف بی‌حساب است. چون تاریخ آخرین چك بابك زنجانی به قبل از تحریم‌ها برمی‌گردد و این نشان می‌دهد كه این موضوع دور زدن تحریم‌ و اینكه تحریم‌ها نگذاشت بدهی‌هایش را پرداخت كند هم یك سناریویی است برای اینكه پول نفت را ندهد. تاریخ چك‌های زنجانی این را ثابت می‌كند.

منبع:روزنامه اعتماد