جزییات ورود و نقش بابک زنجانی در سازمان حج و زیارت
حمید فلاح هروی جزییات ورود و نقش بابک زنجانی در سازمان حج و زیارت را تشریح کرد.

نقش زنجانی در حل مشکلات ایران و عربستان

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. قاضی مقیسه رئیس دادگاه در ابتدای جلسه در قالب تذکری به متهم ردیف سوم گفت: لطفا دادگاه را کش ندهید و سعی کنید در چارچوب اتهامات وارده صحبت کنید سعی می کنیم امروز آخرین جلسه باشد اما اگر نکاتی باقی مانده بود جلسه دیگری را نیز برگزار خواهیم کرد.

سپس حمید فلاح هروی در ادامه دفاعیات خود در خصوص خرید قشم ایر گفت: بابک زنجانی این شرکت هواپیمایی را از سپاه خریده بود و به دنبال تجهیز ناوگان بود که من شمس را معرفی کردم بنابراین در آن زمان نه موضوع نفت و نه هیچ چیز دیگری مطرح نبود حتی من سوار هواپیماهای خریداری شده نشدم و علم غیبی در رابطه با آنها نداشتم.

قاضی خطاب به متهم و در واکنش به صحبت های وی گفت: ما نگفتیم شما سوار شدید بلکه می گوییم معرفی شما، در ارتکاب جرم تاثیر داشته است و آنچه که مهم است ارتباط تنگاتنگ شما با بابک زنجانی بوده است.

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در ادامه و در دفاع از همکاری های خود با بابک زنجانی گفت: سال ۸۹ شمس و زنجانی را به مسئولان اقتصادی وزارت اطلاعات معرفی کردم و آنها گفتند به اینکه زنجانی قبلا در زندان بوده است کاری نداریم مجازاتش را تحمل کرده است و کاری به بقیه ماجرا نداشتند و به من نیز گفتند خود را کنار بکش. وقتی در نهادی با آن محتوا کار می کنید و به شما می گویند کنار بکشید و کار نداشته باشید یعنی نباید فضولی کرد.

وی افزود: وزارت اطلاعات اعلام کرد که گذشته زنجانی به ما ربطی ندارد و ما به توانمندی های وی نیاز داریم و پس از آن خودشان با زنجانی ارتباط گرفتند و از من خواستند که به هیچ وجه ورود نکنم. وزارت اطلاعات در ابتدا از زنجانی خواست برای سوختگیری هواپیماهایی که مقصدشان کشورهای اروپایی است کمک کند.

قاضی خطاب به سخنان متهم به وی گفت: یعنی شما مدعی هستید که وزارت اطلاعات بدون اهمیت به سابقه زنجانی از وی کمک خواسته است؟

متهم پاسخ داد: من از سابقه وی هیچ اطلاعاتی نداشتم.

قاضی خطاب به متهم گفت: طبق اظهارات بابک زنجانی در کیفرخواست ۳۰ میلیارد و طبق تحقیقات پلیس هزار میلیارد از اموال بابک زنجانی نزد شماست حالا امروز در جایگاه متهم از امیرالمومنین سخن می گویید.

رئیس دادگاه خطاب به حضار گفت: تمام سعی این دادگاه این است که اموال را به بیت المال بازگرداند، متاسفانه در این سه سال و نیم متهمان هیچ اقدامی برای بازگرداندن ۳۰ میلیاردی که خود زنجانی مدعی است در اختیار دو متهم دیگر است انجام نداده اند.

فلاح هروی در ادامه دفاعیات خود در رابطه با عضویت در ستاد تدابیر ویژه گفت: من عضو ستاد تدابیر ویژه نبودم و عضویت خود را همین جا تکذیب می کنم.

وی افزود: در آن دوران به دلیل اینکه عربستان سعودی برای پول حجاج موانع زیادی گذاشته بود سازمان حج برای واریز ارز و اخذ خدمات دچار مشکلاتی شده بود.

وی افزود: از جمله این مشکلات تحویل ندادن چادر ایرانی ها سه روز قبل از مراسم منا و عرفات بود. من در این رابطه هیچ اقدام اجرایی نداشتم و شخص خود زنجانی در این باره نقش داشت.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: شما هم عضو ستاد تدابیر ویژه بودید و هم در بین مسئولان امنیتی و اطلاعاتی نفوذ بالایی داشتید.

فلاح هروی خطاب به سخنان قاضی گفت: دروغ است، دروغ است، دروغ است. والله که من عضو ستاد تدابیر ویژه نبودم. شما می توانید با یک تلفن ساده استعلام بگیرید.

وی افزود: دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی از دوستان قدیم من بود و من با وی عضو هیات امنای یک هیات بودیم، این فرد زنجانی را می شناخت و با توجه به مشکلاتی که پیش روی سازمان حج بود از من پرسید که آیا بابک زنجانی فردی توانمند است که من هم گفتم از خود وی بپرسید که آیا می تواند مشکلات را حل کند یا خیر.

فلاح هروی اظهار داشت: بابک زنجانی مبالغ بسیار زیادی برای بانک های مختلف فرستاده بود که من در هیچ کدام شان نقشی نداشتم. من فقط در بحث هواپیمایی ها و همچنین سازمان حج بودم.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir