بدهی 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران به "بانکها"
معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرد: بانک‌ها بزرگترین طلبکار شهرداری تهران هستند.

 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران

سمیع الله مکارم حسینی معاون مالی شهرداری تهران، با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای پرداخت دیون و بدهی به پیمانکاران با بیان اینکه برآورد ما از حجم بدهی شهرداری تهران حدود 30 هزار میلیارد تومان است گفت: از این میان حدود 9000 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و 18هزار میلیارد و 500 میلیون تومان نیز مطالبات بانک‌ها از شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه حدود 14 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مربوط به بانک‌ها متعلق به بانک شهر است، گفت: این رقم بدهی در دفاتر ثبت شده اما قراردادهای باز و یا پروژه‌هایی که قرار داد بسته نشده اما انجام شده اند نیز در شهرداری وجود دارد که ارقام آنها تعیین نشده است و لازم به ذکر است این هزینه‌ها،  فارغ از 22هزار میلیارد تومانی است که  برای اتمام پروژه های نیمه تمام احتیاج است.

مکارم حسینی افزود: در وهله اول در حال شناسایی و طبقه بندی مطالبات پیمانکاران هستیم تا مشخص شود این حجم بدهی مربوط به کدام معاونت،‌ سازمان و یا منطقه بوده است.

معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه  بزرگترین طلبکار شهرداری بانک‌ها هستند. گفت: با این حال پرداخت دیون پیمانکاران در اولویت اول قرار دارد.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir