به منظور هر چه سريع ‌تر اجرا شدن اين طرح، دستورالعمل لازم تدوين و با تامين اعتبار مورد نياز، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.
 
مدیرکل دفتر معلولان جسمی حرکتی و حسی سازمان بهزیستی كشور یکی از طرح‌ها و برنامه‌های معاونت توانبخشی بهزیستی در سال جاری را پرداخت ماهانه مبلغ هشت هزار تومان به عنوان «کمک هزینه تحصیلی» به دانش‌آموزان معلول تحت پوشش و همچنین پرداخت «هدیه تشویقی» به دانشجویان معلولی خواند که در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته می‌شوند، خواند.

رضا غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به منظور هر چه سریع‌تر اجرا شدن این طرح، دستورالعمل لازم تدوین و با تامین اعتبار مورد نیاز، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، این طرح به منظور حمایت و کمک به دانش‌آموزان نیازمند و همچنین ایجاد فرصت تحصیلی برابر تصویب و از مهر ماه امسال در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر معلولان جسمی ـ حرکتی و حسی سازمان بهزیستی كشور مبلغ این کمک هزینه تحصیلی را، ماهانه هشت هزار تومان برای 9 ماه تحصیلی عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح به حساب بهزیستی استان‌ها واریز شده است و استان‌ها مطابق نظر کارشناسی مددکاران و همچنین با توجه به مقطع تحصیلی این افراد، کمک هزینه در نظر گرفته شده را پرداخت می‌كنند.

غلامی ادامه داد: پس از تایید مدارک دانش‌آموز که شامل داشتن پرونده در بهزیستی استان، تایید کمیسیون پزشکی از نوع معلولیت این افراد، تهیه گزارش مددکاری از وضعیت اقتصادی و مدارک مربوط به ثبت نام دانش‌آموز در یک مقطع تحصیلی است، این کمک هزینه به حساب بانكی دانش‌آموزانی كه دارای حساب بانكی هستند واریز و چنان چه دانش‌آموزی فاقد حساب بانكی باشد، می‌تواند با مراجعه به بهزیستی استان مبلغ یاد شده را دریافت كند.

وی در ادامه به تدوین دستورالعمل پرداخت هدیه تشویقی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: طی سال‌های اخیر سازمان با هدف کمک به دانشجویان معلول هزینه تحصیل این افراد در دانشگاه‌های غیردولتی اعم از آزاد، غیرانتفاعی، شبانه و پیام نور را پرداخت می‌کرد، اما هیچ گونه تسهیلاتی برای دانشجویان معلولی که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کردند، وجود نداشت.

وی ادامه داد: از این رو به منظور تشویق معلولان و ایجاد انگیزه برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های دولتی، سازمان مبلغ 500 هزار تومان برای معلولانی که در دانشگاه‌های سراسری و در مقطع روزانه پذیرش می‌شوند، به عنوان کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

مدیرکل دفتر معلولان جسمی ـ حرکتی و حسی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را برای یک هزار دانشجو کافی دانست و عنوان كرد: دانشجویان تحت پوشش سازمان می‌توانند با ارائه مدرک قبولی در دانشگاه دولتی، تاییدیه کمیسیون پزشکی از نوع معلولیت آن‌ها و همچنین گزارش مددکاری، با مراجعه به بهزیستی استان محل اقامتشان این هدیه را دریافت کنند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir