رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: به منظور فراهم شدن امکان مدیریت و خرید وفروش سهام عدالت ، شرکتهای کارگزاری تا پایان امسال منحل می شوند و شرکت های سرمایه گذاری استانی جای آنها را می گیرند.
 

به نقل از الف ، غلامرضا حیدری کرد زنگنه گفت : شرکت های کارگزاری دو مشکل ایجاد کرده بودند که ادامه مدیریت دولتی بر شرکتهای واگذار شده یکی از انهاست.

وی افزود : وجود شرکتهای کارگزاری سهام عدالت با سازکاری که برای ان تعریف شده بود ، سبب می شد مدیریت دولتی سال ها بر این شرکتها ادامه یابد که با اهداف خصوصی سازی سازگار نیست.

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی مشکل دیگر شرکتهای کارگزاری سهام عدالت را حبس این سهام دانست و گفت : با سازکارهای قبلی ، سهامداران عدالت نمی توانستند سهام خود را در بورس خرید و فروش کنند و از امتیازات ان بهره مند شوند.

کرد زنگنه با تاکید بر اینکه با انحلال شرکتهای کارگزاری و واگذاری سهام به شرکتهای سرمایه گذاری استانی این دو مشکل برطرف شده است ، اظهارداشت : از این پس شرکتهای سرمایه گذاری استانی به عنوان نماینده مردم و سهامداران به طور مستقیم به عضویت هیئت مدیره شرکتهایی که سهام انها در قالب سهام عدالت واگذار شده است ، در می ایند و به نمایندگی از انها در مدیریت این شرکت ها فعالیت خواهند کرد.

وی افزود : سها م شرکتهای سرمایه گذاری استانی هم در دست مردم است و این شرکتها تا پایان امسال وارد بورس یا فرابورس می شوند تا سهامداران بتوانند به خرید و فروش سهام خود بپردازند و از امتیازات ان به نحو مطلوبتری بهره مند شوند.

بنابراعلام سازمان خصوصی سازی 41 میلیون نفر از واجدان شرایط سهام عدالت دریافت کرده اند و تا سه میلیون نفر دیگر نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:alef.ir