تخفیف ۱۵ درصدی قیمت لبنیات در ماه رمضان
کارخانجات صنایع لبنی در ماه مبارک رمضان، محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاه‌های تعیین شده وزارت جهاد و وزارت صنعت ارائه خواهند کرد.

تخفیف ۱۵ درصدی قیمت لبنیات در ماه رمضان

دبیر انجمن لبنی گفت: کارخانجات صنایع لبنی در ماه مبارک رمضان، محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاه‌های تعیین شده وزارت جهاد و وزارت صنعت ارائه خواهند کرد.

رضا باکری گفت: هم اکنون کارخانجات صنایع لبنی بیش از ۷ میلیون تن شیر خام سالانه دریافت و تبدیل می کنند؛ ضمن اینکه ۳ تا ۳ و نیم میلیون تن فرآورده های سنتی نیز در ماست‌بندی‌ها و خودمصرفی‌ها تولید می‌شود که در مجموع، به ۱۰ و نیم میلیون تن می رسد؛ از این رو ظرفیت تولید بیش از مصرف سرانه سالانه خانوار کشور است.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان نخواهد بود، اضافه کرد: انواع فرآورده های لبنی به وفور در اختیار خانواده ها خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی در ماه مبارک رمضان در حوزه محصولات لبنی نخواهیم داشت.

درباره تغییر قیمت‌ها، مراحل کارشناسی در سازمان حمایت طی شده و دامداران اسناد و مدارک خود را ارائه دادند که این اسناد بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارائه شده و امیدواریم این هفته تصویب شود؛ اما هر چه درباره تغییرات قیمتی تصویب شود بعد از ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

ستاد تنظیم بازار از سال ۹۴ هیچ مصوبه‌ای درباره قیمت فرآورده‌های لبنی نداشته است؛ از این رو کارخانجات معادل تورم سالانه و اثربخشی آن روی محصولات که ناشی از دستمزد، هزینه‌های انرژی، مواد بسته بندی و نرخ برابری ارز است تغییرات قیمت داشتند در سال ۹۷ نیز برای ۱۲ درصد اثربخشی تغییرات نرخ ارز و مواد پتروشیمی مورد نیاز برای بسته‌بندی، پیشنهادهایی به سازمان حمایت ارائه شده که پس از ارسال به ستاد تنظیم بازار، تصمیم گیری خواهد شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com