ترس فروشندگان مسکن از افزایش روزافزون قیمت مسکن
رشد قیمت مسکن در اردیبهشت ماه جاری بعد از افزایش قیمت در زمستان باعث شده تا فروشنده‌ها از ترس اینکه نتوانند اقدام به خرید مجدد مسکن کنند در تصمیم خود برای فروش تجدیدنظر کنند.

 دولت فکری به حال عرضه مسکن برای اقشار کم‌درآمد کند

رشد قیمت مسکن حباب است

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک با بیان اینکه مسکن مثل پفک و ماست نیست که هر روز بخواهد افزایش یابد گفت: رشد قیمت مسکن در اواخر سال گذشته کافی بود و متقاضیان مسکن خود را به سختی با آن وفق داده بودند پس این رشد قیمت مسکن در اردیبهشت ماه قطعا حباب است و در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت.

مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک به وضوح اعلام کرد که اگر متقاضیان مسکن نیازمند واقعی خرید هستند وارد بازار مسکن شوند.

 بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست؛ اگر چه هر سال قیمت مسکن نسبت به تورم افزایش می‌یابد.

فروشنده‌ها از ترس رشد قیمت مسکن از فروش صرف نظر می‌کنند

جهانبخش مالکی یکی از مشاوران املاک در تهران با این عنوان که این روزها فروشنده‌ها از ترس رشد قیمت مسکن از فروش صرفنظر می‌کنند می‌گوید: عرضه مسکن کم است و همین دلیل اصلی رشد قیمت مسکن در این روزها و ماه‌های گذشته است.

وی با این عنوان که رشد قیمت مسکن در آستانه فصل نقل و انتقالات موجب رشد سونامی نرخ اجاره‌بها خواهد شد افزود: انگشت مقصر را بابت کاهش عرضه مسکن باید به سمت شهرداری گرفت چرا که یک سال است تهران، بدون شهردار مدیریت میشود و توقف فروش تراکم باعث کاهش عرضه مسکن شده است.

رشد قیمت مسکن صدای نمایندگان مجلس را هم درآورده است. چنانکه محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که افزایش قیمت مسکن شرایط را بر مردم به‌ویژه تهرانی‌ها سخت کرده است، گفت:  از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم نظارت بر بازار مسکن را بیشتر کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com