کشف چندین انبار لوازم خانگی معروف خارجی به ارزش بیش از 15 میلیارد
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: دستور عرضه کالاهای احتکار شده در این انبارها که اغلب از برندهای خارجی بود، صادر شد و پرونده در حال بررسی است.

کشف انبار میله گرد احتکار شده در اصفهان

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی تعزیرات بر بازار گفت: انبار بزرگ داروهای احتکار شده قاچاق در استان البرز به ارزش پنج میلیارد تومان کشف شد.

وی با بیان اینکه​ متخلف پرونده احتکار داروهای قاچاق، مجوز فعالیت در زمینه دارو ندارد، همچنین داروهای کشف شده اغلب قاچاق هستند و پرونده رسیدگی به این تخلف در حال رسیدگی است، اظهار داشت:

در راستای اجرای مصوبات ستاد تشدید مبارزه با اختفا و احتکار، بازرسی هایی در سراسر کشور از سوی گشت مشترک تعزیرات در حال انجام است و این بازدیدها از همه صنوف ادامه دارد.

کشف سه انبار لوازم خانگی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان

سخنگوی تعزیرات به تشکیل چند پرونده در استان‌‌‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: احتکار سه انبار بزرگ لوازم خانگی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی طی چند روز اخیر به اثبات رسیده است و کار رسیدگی به پرونده متخلفان آن آغاز شده است.

رایگانی ادامه داد: دستور عرضه کالاهای احتکار شده در این انبارها که اغلب از برندهای خارجی بود، صادر شد و پرونده در حال بررسی است.

وی افزود: یک انبار بزرگ لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم در اصفهان کشف شد که کالاهای این انبار از برندهای معروف خارجی بود که بلافاصله پس از کشف انبار و محرز شدن تخلف، با همکاری اداره کل صنعت، معدن، تجارت استان اصفهان و با حضور رئیس شعبه گشت تعزیرات استان اصفهان، متخلف ملزم به عرضه محصولات شد و در همان آغاز تشکیل پرونده همزمان همه کالاها در بازار عرضه شد.

سخنگوی تعزیرات اضافه کرد: قیمت کالاهای احتکار شده بر اساس نظر کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین و عرضه می‌‌‌‌شود.

رایگانی به کشف انبار میله گرد احتکار شده در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان قطب تولید این محصول مطرح است و در این استان دو کارخانه فولاد و ذوب آهن قرار دارد؛ پس از کشف این انبار فرد متخلف ملزم به عرضه کالاهای احتکار شده به نرخ تعیین شده از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن، تجارت شد و پرونده رسیدگی به تخلف این فرد در جریان است.

وی همچنین از کشف انبار بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان البرز خبر داد و ابراز داشت: صاحب این انبار پیش از این هم مرتکب تخلف شده بود و پرونده‌‌‌‌ای به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در تعزیرات داشت که پرونده جدید هم برای او تشکیل شد.

وی ادامه داد: متخلف دیگری در استان البرز، هر پمپ آب کشاورزی را ۷۰۰ هزار تومان گران تر از نرخ واقعی می فروخت همچنین با وجود کالای مورد نیاز، این محصول را به صورت محدود به مشتریان عرضه می کرد که پرونده رسیدگی به تخلفات برای این فروشنده تشکیل و در حال بررسی است.

در استان همدان نیز انبار نگهداری ۱۰۰ تن حبوبات احتکار شده کشف شد همچنین در استان هرمزگان انبار بزرگ مواد غذایی احتکار شده کشف و پرونده برای رسیدگی این تخلف تشکیل شده است.

با توجه به اینکه حدود یک هفته از الزام عرضه کالاها توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌‌‌گذرد، تعزیرات به بازار فرصت می‌‌‌دهد تا کاسبان و فروشندگان به تدریج محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

رایگانی با بیان اینکه بازرسی‌‌‌ها و گشت‌‌‌های تعزیرات تشدید می‌‌‌شوند، عنوان کرد: انتظار داریم بازاریان و فروشندگان با اعلام فهرست موجودی خود به سازمان صنعت، معدن، تجارت در هر استان و عرضه به موقع کالاها باعث آرامش بیش از پیش بازار شوند.

شهروندان می‌‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی یا شماره تلفن ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت و پیگیری کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com