یک نماینده: قیمت گوشت باید ۵۰ هزار تومان شود
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در نشست امروز اعلام کرد که با واردات گوشت باید قیمت این محصول را در بازار بر روی هر کیلوگرم ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان تثبیت کنیم

یک نماینده: قیمت گوشت باید ۵۰ هزار تومان شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در در تشریح جزئیات نشست صبح امروز این فراکسیون با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاوری، گفت: حجتی اعلام کرد که بر اساس بنده (خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه با تصویب دولت ۲ هزار میلیارد تومان به منظور بخشودگی سود و جرایم و همچنین سه سال امهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه اختصاص داده شده است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در این نشست مطرح کرد در بانک کشاورزی ۷۱۱ هزار پرونده در زمینه وام‌های کشاورزان خسارت دیده تشکیل شده که مبلغ با مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان مشکل ۵۶۰ هزار پرونده زیر بیست میلیون تومان حل می‌شود، اما برای استمهال وام همه متغازیان ۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که آقای نوبخت قول دادن بخشی از آن را تا پایان سال تامین کنند.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: حجتی اعلام کرد کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم مانند برنج، شکر، روغن و گوشت به میزان کافی تامین شده و در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و همچنین میوه مورد نیاز شب عید مردم از جمله سیب و پرتقال تامین شده و از ۲۰ اسفند ماه به بعد در بازار توزیع می‌شود.

جعفرزاده گفت: وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد که در زمینه آرد صنفی و صنعتی محدودیتی به وجود آمده بود که اعلام کردیم همانند سال قبل عمل شود و این مشکل را حل کردیم در حال حاضر عرضه آرد همانند گذشته بدون هیچ کمبودی صورت می‌گیرد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجتی اعلام کرد که برای حل مشکل کمبود گوشت در حال واردات این محصول با ارز دولتی و ارز نیمایی هستیم و تعرفه صفر درصد برای واردات گوشت را پیشنهاد دادیم و وفور گوشت را ایجاد می‌کنیم؛ قیمت گوشت را باید بر روی قیمت ۵۰ الی ۶۰ تومان تثبیت کنیم، تصریح کرد:حجتی در این نشست عنوان کرد که جهت جبران کاهش تولید گوشت اقدام به وارد کردن نژاد رومانوف برای تکثیر نژاد گوسفند چندقلوزا کرده‌ایم که در سال‌های آتی نتیجه می‌دهد و تا چند سال آینده کشور در تولید گوشت قرمز به خودکفایی می‌رسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی عنوان کرد که در زمینه تامین نهال و پیوندک جدید که دیرگل باشند اقداماتی صورت گرفته و چند باغ مادری در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده ایم و در حال تولید نهال هستیم؛ در زمینه نهال گردو نیز از طریق واردات و همچنین از طریق باغات داخلی پیوندک‌های مورد نیاز تامین می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد که در زمینه بازسازی قنوات کشور عزم جدی داریم و علاوه بر اعتبارات بودجه سالانه حاضریم از مابقی ردیف‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش قنوات که حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب برداشت می‌کنیم هزینه نماییم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تولید برنج در کشور به دلیل محدودیت منابع آب و آب بر بودن این محصول با مشکل مواجه شده است طرح خشک کاری برنج را مطرح کرده‌ایم که به اندازه آب مورد نیاز تولید گندم به آب نیاز دارد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حجتی مطرح کرد که به دلیل کمبود آب در کشور باید بر روی سیستم‌های آبیاری تحت فشار و روش‌های آبیاری نوین کار کنیم از چند سال قبل اعتبارات خوبی در بودجه سنواتی به این بخش اختصاص پیدا کرده و به کشاورزان تا ۸۵ درصد کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir