بلیت نوروزی قطار گران نمی‌شود
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به خدمات رسانی روزانه به چهار هزار و ۵۲۸ نفر مسافر درایام نوروز ۹۸ گفت: در این برهه بلیط قطار هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت

بلیت نوروزی قطار گران نمی‌شود

عبدالکریم درویش زاده اظهار داشت: این اداره کل ۱۴ رام قطار داخلی شامل ۱۱ سالن دو طبقه و یک رام ریل باس در سطح استان برای جابجایی مسافران نوروزی اختصاص داده است.

وی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز راه آهن جنوب از ۲ ماه پیش با اجرای اقداماتی خود را آماده استقبال و پذیرش مسافران نوروزی کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تردد در ایستگاه‌ های اهواز ، کارون، ماهشهر ، خرمشهر و بندر امام است، گفت: با توجه به ازدحام مسافر در این ایام تسهیلات و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: آخرین پیش فروش اینترنتی بلیط قطارهای محور جنوب در ۱۶ بهمن برای بازه زمانی۲۴ اسفند جاری تا ۱۶ فروردین ۹۸ انجام شده و تمام بلیط های قطارهای این مسیر به فروش رسیده است.

به گفته مدیرکل راه آهن جنوب، چهار قطار به تهران و ۲ قطار به مشهد در این بازه زمانی و این مسیر تردد می کنند که در نوروز ۹۸ ظرفیت ایجادی در مسیر رفت و برگشت روزانه چهار هزار ۹۱۲ نفر است.

درویش زاده ادامه داد: در ۱۷ بهمن ماه نیز برای همین بازه زمانی از طریق آژانس های مسافرتی بلیط فروشی به صورت حضوری درنظر گرفته شده بود.

وی بیان کرد: روش های تامین بلیط به صورت اینترنتی، حضوری و خرید از طریق برنامه های کاربردی موبایل بوده است.

درویش زاده بیان کرد: در ۱۱ ماهه ۹۷ در قطارهای سراسری یک میلیون و ۲۸۰هزار و ۴۸۷ مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۵۲ نفر بوده رشد هفت درصدی داشته است.

وی افزود: در زمینه قطارهای حومه ای در ۱۱ ماهه امسال ۶۹۸ هزار و ۹۱ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ که ۶۴۰ هزار و ۱۴۰ نفر بوده رشد ۹ درصدی جابجایی مسافر ثبت شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ظرفیت ایجادی در زمستان امسال چهار هزار و ۶۸۰ مسافر بوده که در پیک سفرهای نوروزی به چهار هزار و ۹۱۲ نفر افزایش یافته است.

درویش زاده یادآور شد: صندلی خالی برای ایام نوروز در قطارهای مسافری سراسری هنوز موجود است و مسافران می توانند این صندلی ها را از طریق خرید بلیط داشته باشند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir