احتمال افزایش ۳۰درصدی نرخ کرایه تاکسی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه امسال افزایش نرخ کرایه تاکسی براساس نرخ رسمی‌تورم صورت خواهد گرفت، گفت: منتظر اعلام نرخ تورم از سوی مراجع رسمی‌هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم نرخ کرایه براساس تورم، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد

احتمال افزایش ۳۰درصدی نرخ کرایه تاکسی

علیرضا قنادان در گفتگوی زنده با شبکه خبر درخصوص نرخ کرایه تاکسی اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه لایحه نرخ کرایه قبل از انتهای سال به شورای شهر ارائه و مصوب شد، منتظر هستیم تا نرخ تورم اعلام شود تا تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها صورت بگیرد؛ چراکه در پیشنهادی که امسال به شورای شهر ارائه کردیم، نرخ تورم را مبنا قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: در سال‌های گذشته نرخ ثابتی به عنوان افزایش نرخ کرایه ارائه و تصویب می‌شد و بعد چون فرایند تصویب تا اجرا خیلی طولانی بود، با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

وی افزود: امسال قرار است نرخ کرایه تاکسی حداکثر به اندازه نرخ تورم رسمی‌کشور در انتهای سال ۹۷ افزایش یابد. نرخ تورم هم براساس اعلام مراجع رسمی‌کشور تعیین می‌شود.

قنادان با اشاره به اینکه قرار است نرخ تورم را مرکز آمار ایران اعلام کند، گفت: از این مرکز استعلام انجام داده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم تا نرخ کرایه را تغییر دهیم. هنوز چیزی اعلام نشده اما پیش‌بینی ما این است که کرایه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تاکید کرد: پس از اعلام نرخ تورم، نهایتا تا آخر فروردین توزیع برچسب‌ها را شروع می‌کنیم و اوایل اردیبهشت نرخ‌های جدید اجرایی می‌شود.

به گفته قنادان، مردم می‌توانند توسط برچسب‌ها و تابلوهایی که در انتهای خطوط تاکسیرانی نصب شده‌اند، از کرایه‌ها مطلع شوند. همچنین کدهای تصویری مربع شکل (QR Code) هم در تاکسی‌ها نصب شده است و اگر مردم به وسیله نرم‌افزارهای مربوطه این کدها را اسکن کنند، قیمت مصوب در موبایل خوانده می‌شود.

قنادان در ادامه با اشاره جشنواره تاکسیرانی تهران گفت: این جشنواره از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود و یکی از محورهای آن این است که تاکسیران‌های نمونه از سوی مردم و از طریق سامانه مرتبط به ما معرفی شوند. ضمنا هر مقدار که تاکسیران‌ها از سامانه پرداخت الکترونیکی بیشتر استفاده کنند، شانس بیشتری برای انتخاب به عنوان تاکسیران برتر را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: با استفاده از پرداخت الکترونیکی چالش سنتی پول خرد در تاکسیرانی حل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اصلاح خطوط تاکسی در تهران هم گفت: این یکی از برنامه‌هایی است که از سال گذشته به شهروندان نوید دادیم. در تهران ۶۵۰ خط تاکسی داریم. بعضی خطوط را داریم اما تقاضای زیادی دارند و بعضی خطوط را نداریم و برای آنها تقاضا وجود دارد. ضمن اینکه بعضی خطوطمان مناسب نیستند؛ مثلا در تهران خطی ۱۸ کیلومتری داریم که رفت یا برگشت آن یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد. این خطوط نیاز به اصلاح دارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir