چرا کاغذ دوباره گران شد؟
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران کمبود عرضه را علت اصلی افزایش قیمت کاغذ در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت که عدم تخصیص ارز برای واردات کاغذ و حمایت نکردن از تولید داخلی منجر به کمبود کاغذ و افزایش قیمت آن شده است

چرا کاغذ دوباره گران شد؟

ابوالفضل روغنی گلپایگانی با بیان اینکه میزان دقیق افزایش قیمت کاغذ مشخص نیست و بازار کاغذ باید دقیق‌تر بررسی شود، گفت: در روزهای اخیر قیمت کاغذ در بازار افزایش یافته است چرا که کارخانجات داخلی به دلیل نبود حمایت‌های کافی در راستای تولید حرکت نکردند.

وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش قیمت عدم تعادل عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: از طرف دیگر بالا رفتن نرخ ارز و عدم تخصیص منابع لازم برای واردات کاغذ نیز باعث بالا رفتن قیمت این محصول شده است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان مشکلات بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد، مدعی شد: ثبت سفارش در محدوده وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و معرفی مصرف‌کنندگان و نظارت بر توزیع و قیمت به عهده وزارت ارشاد است که این مسئله باعث بروز اختلافاتی بین این دو وزارتخانه شده و این موضوع نیز در نابسامانی بازار کاغذ تأثیر داشته است.

وی در ادامه با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و تاکید ایشان بر ساماندهی بازار کاغذ، تصریح کرد: اگر مسئولان با درایت بیشتری تصمیم‌گیری کنند، بازار کاغذ با تخصیص منابع ارزی، نظارت بیشتر و حمایت از تولید داخل قابل مدیریت است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در پایان خاطرنشان کرد که علت گرانی اخیر، کمبود عرضه کاغذ است و اگر این کمبود برطرف شود مشکل حل خواهد شد؛ بنابراین تولید و واردات باید افزایش یابد.

شنیده‌ها از بازار کاغذ حاکی از افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت کاغذ در روزهای اخیر است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir