میزان طلب تامین اجتماعی از دولت مشخص شد
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت ۲۰۷ هزار میلیارد تومان است

طلب تامین اجتماعی از دولت: ۲۰۷هزار میلیارد تومان

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در نشست هم اندیشی کمیته بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور، که در خرم آباد استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح نظام جامع در مجلس کلید زده شده است. این طرح را در قالب دوفوریتی به مجلس داده‎ایم و نمایندگان را با آنها مذاکره کرده و به حدود ۲۰ نماینده ارائه شده است.

رئیس کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، خاطرنشان کرد: دلیل تاکید بر موضوع ماده ۱۷ قانون نظام جامع این است که عامل بسیاری از معضلات سازمان که در مسیر درمان و اداره سازمان هست به این ماده ۱۷ برمی‎گردد؛ اگر این نظام اصلاح شود به قانون مصوب ۱۳۵۴ و سه جانبه اداره کردن سازمان تأمین اجتماعی برگشت داده می‌شود.

وی بیان کرد: سه جانبه‌گرایی شورای عالی تأمین اجتماعی، حذف و هیأت امنا جایگزین آن شده و آن هم یک طرفه موضوع را دولتی دیده است؛ دولتی دیدن هیأت امنا منتج به این شده که طی دو سال گذشته شاهد عدم ثبات در حوزه مدیریت سازمان شویم. منشأ اصلی آن همین نظام لایحه است که باعث شده که سه جانبه گرایی تبدیل به یک جانبه گرایی شود. برای خروج از وضعیت فعلی راهی نداریم به جز اینکه جهت اصلاح ماده ۱۷ و خروج از آن را دنبال کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: اگر دولت را نبینیم نقص طرح است که باید برطرف شود برای همین پیشنهاد شد شورای سه جانبه شکل بگیرد، بازنگری انجام شود تا کارساز شود تا چهره خشن کارفرما که در ذهن کارگر نقش بسته تغییر بدهد.

وی اضافه کرد: بازنشستگی قبل از موعد نیز باید تغییر پیدا کند و نظام مند شود.

وی با بیان اینکه طلب ما از دولت ۲۰۷ هزار میلیارد تومان است، افزود: تمرکز ما باید این باشد که دولت به تعهداتش عمل کند پیامدهای منفی صندوق‌های بیمه‎ای به خصوص تأمین اجتماعی از تهدیدات آمریکا برای نظام سیاسی کشور ما سخت‌تر است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir