نوبخت: ۱۷میلیون خانوار، یارانه حمایتی گرفتند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ادامه پرداخت یارانه معیشتی خبر داد و گفت: یارانه معیشتی افرادی که مشمول دریافت یارانه معیشتی شوند، در ماه آینده به همراه کسانی که مشمول دریافت یارانه از قبل بودند به صورت یک‌جا پرداخت‌ می‌شود

۱۷میلیون خانوار، یارانه حمایتی گرفتند

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: طبق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در جلسه امروز اقتصاد مقاومتی، باید صادرات غیر‌نفتی را در سال آینده به 48 میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان این خبر افزود: ما در شرایط تحریمی قرار داریم و نمی‌توانیم ارز نفتی را در بودجه لحاظ کنیم، به همین دلیل، باید صادرات غیر‌نفتی خود را گسترش دهیم.

نوبخت ادامه داد: در سال‌های گذشته بیش از 50 میلیارد دلار از صادرات نفتی درآمد داشتیم که در حال حاضر این بخش از منابع ارزی را نداریم و باید از منابع ارزی دیگری استفاده کنیم و آن منابع دیگر، صادرات غیر نفتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه افزود: صادرات غیر‌نفتی ما به 15 کشور اطراف صورت می‌گیرد و باید صادرات خود را به این کشور‌ها گسترش دهیم.

نوبخت گفت: جلسه امروز معطوف به گسترش صادرات غیر‌نفتی بود، تا به چه ترتیبی موانع صادرات خود را به این 15 کشور برطرف کنیم و طبق هدف گذاری‌های صورت گرفته، 24 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی را که در حال حاضر داریم به 48 میلیارد دلار در سال آینده برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه ساز‌و‌کار‌های افزایش صادرات غیر‌نفتی مطرح شد و همه سعی ما بر این است که کشور را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا بتوانیم بودجه را از ارز حاصل از نفت جدا کنیم.

پرداخت یارانه حمایتی به متقاضیان جامانده

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد پرداخت‌های حمایتی گفت: افرادی که متقاضی دریافت حمایت معیشتی هستند، می‌توانند از طریق مسیرهای اعلام شده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند و در صورت تایید حمایت معیشتی آنها پرداخت خواهد شد.

نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور افرادی را که مشمول این دریافت شوند، در ماه آینده به همراه کسانی که مشمول دریافت یارانه از قبل بودند به صورت یک‌جا پرداخت‌ها را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به این‌که افرادی که یارانه معیشتی حق آنها بوده و این ماه این یارانه را دریافت نکردند گفت: هر دو ماه را به صورت یک‌جا دریافت خواهند کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی وزارت رفاه برای دریافت یارانه حمایتی برای حدود 60 میلیون نفر که بود که در مرحله اول 2420 میلیارد تومان به حساب 17 میلیون و 700 هزار سرپرست خانوار واریز شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منابعی که از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و سهمیه‌بندی کردن بنزین حاصل می‌شود، به مردم برگردانده خواهد شد.

نوبخت افزود: سهمیه‌بندی بنزین را از 24 آبان شروع کردیم و یارانه‌های این ماه را از محل تنخواه پرداخت کردیم و برای ماه آینده به فاصله یک ماه بعد از 24 آذرماه این اقدام انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این سازمان نظارت و مدیریت بر پرداخت‌ها را بر عهده دارد و ما بعد از گذشت یک ماه، گزارش رقم دریافتی حاصل از مدیریت سوخت را به مردم ارایه خواهیم داد.

نوبخت ادامه داد: در صورتی که رقم حاصل از مدیریت سوخت بیشتر از پیش‌بینی ما هم باشد، ما حق استفاده از آن را نداریم و همه آن را به مردم بر می‌گردانیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com