پیشنهادی عجیب: ساخت خانه‌ های ۲۵ متری در تهران!
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از پیشنهاد شهرداری برای ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری خبر داد

پیشنهاد ساخت خانه‌های ۲۵ متری در تهران

عبدالرضا گلپایگانی:

* ما در حال برداشتن موانع ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متر هستیم چرا که این مسئله نیازمند رای کمیسیون ماده ۵ است.

* (با اشاره به اعلام آمادگی شهردار تهران برای کمک به تامین مسکن در تهران): ما ایده ساخت آپارتمان‌های کوچک اندازه را دادیم که به نظر می‌رسد ایجاد این خانه‌ها در همه کلانشهرها یک ضرورت و نه یک انتخاب است.

* (با بیان این که در تهران سرمایه‌های کلانی وجود دارد که اگر درست هدایت نشود شاهد تبدیل این سرمایه به آپارتمان‌های بزرگ مقایس هستیم): در حال حاضر ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان خالی در تهران وجود دارد که تنها سرمایه ملی تلف شده و اگر عدد این ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در حداقل ۱.۵ میلیارد تومان ضرب کنیم می‌ببینیم که چه سرمایه‌ای از دست رفته است.

* (با بیان این که آپارتمان‌های کوچک اندازه تنها برای فقرا و افراد کم درآمد نیست): در بازار تهران صدها هزار نفر کار می‌کنند و آیا نباید برای این افراد مسکن تهیه کنیم؟ یا دانشگاه‌های زیادی در تهران وجود دارد و آیا همه این دانشجویان باید در خوابگاه زندگی کنند؟ و نباید به فکر مسکن آنها باشیم.؟.

* (با بیان این که ما درگذشته محلات فقرنشین و غنی نداشتیم): باید ساختار اجتماعی متعادل شود و همه با هم کنار یکدیگر زندگی کنند.

* این راه حل به وزارت کشور ارسال شده، قرار نیست شهرداری تهران این خانه‌ها را بسازد اما در راستای تسهیلگری حتما به نهادهای متولی کمک می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir