زمان ۶ ماهه برای سهمیه بنزین تمدید می‌ شود؟
شیوع ویروس کرونا برنامه های سفر را به چالش کشیده و موجب شده که نگرانی هایی برای سهمیه بنزین خودروها بعد از شش ماه به وجود آید که باید دید دولت چه تصمیمی برای حفظ سهمیه بنزین پس از فروردین ماه اتخاذ خواهد کرد

تصمیم دولت برای حفظ سهمیه بنزین پس از فروردین چیست؟

طبق اعلام قرار است که سهمیه ۶۰ لیتری ماهانه بنزین افراد در صورت عدم استفاده به صورت خودکار به ماه بعد منتقل شود. البته با این توضیح که سقف بنزین موجود در کارت ۳۶۰ لیتر بوده و پس از شش ماه و در صورت عدم استفاده افراد از سهمیه ۳۶۰ لیتر، دیگر کارت سوخت آنان شارژ نخواهد شد؛ مگر اینکه که فرد از سهمیه بنزین خود استفاده کند.

به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا ۳۰ لیتر از سهمیه بنزین خود استفاده کند، در ماه هفتم به جای سهمیه ۶۰ لیتر فقط ۳۰ لیتر در کارت سوخت وی واریز می شود.

این در حالی است که عده ای قصد داشتند از سهمیه بنزین خود در ایام نوروز و برای سفر استفاده کنند، اما ویروس کرونا برنامه های سفر را لغو کرده و نگرانی هایی برای سهمیه استفاده نشده به وجود آورده است. حتی ممکن است این افراد برای از دست ندادن سهمیه خود تدارک سفر ببینند که در این شرایط به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد؛ چراکه سهمیه بندی از آبان ماه آغاز شده و تا آخر فروردین نیز ذخیره بنزین افراد حفظ خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست برای رفع نگرانی این افراد، زمان شش ماهه در نظر گرفته شده برای این منظور افزایش یابد؟ گفت: اگر قرار باشد تصمیمی مبنی بر تغییر شرایط فعلی اتخاذ شود، آن را اجرایی خواهیم کرد و هیچ مشکلی از نظر فنی برای تغییر میزان ذخیره در کارت سوخت وجود ندارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در حال حاضر از این بابت نگرانی وجود ندارد؛ چراکه قرار نیست آخر این ماه (اسفند) سهمیه ای کم شود یا به عبارت عامه سهمیه بنزین افراد بسوزد، تصریح کرد: زمان شش ماهه انتهای فروردین به پایان می رسد.

رضایی در پایان گفت: شرکت پخش فراورده های نفتی مجری است و اگر به ما ابلاغ شود که میزان ذخیره کارت افزایش یابد، این طرح را اجرایی می کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir