فروش اینترنتی طلا و سکه ممنوع است
رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: در حال حاضر و براساس شاخص‌های اقتصادی هر سکه طرح قدیم 6 میلیون و 250 هزار تومان، سکه طرح جدید 6 میلیون و 380 هزار تومان است

ممنوعیت فروش اینترنتی طلا و سکه

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای کرونایی اظهار داشت: طلا و جواهر از جمله مشاغل غیر ضروری هستند که در این ایام باید تعطیل باشند و پس از اطلاعیه و ابلاغیه‌ ستاد مبارزه با کرونا بازار اصلی طلای تهران تعطیل شد.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای فروش طلا و سکه طبق دستورالعمل ابلاغ شده تا بیست و سوم فروردین ماه تعطیل هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه داد و ستدی در بازار طلا وجود ندارد، تعیین قیمت براساس نرخ انس جهانی و قیمت ارز انجام می‌شود و مبنای قیمت شاخص‌های اقتصادی هستند.

کشتی‌آرای با تاکید بر اینکه همچنان خرید و فروش اینترنتی ممنوع است، ادامه داد: در این ایام فقط معاملات پشت خطی بین افراد حرفه‌ای انجام شد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش در روزهای ابتدای اسفند ماه بسیار محدود و جزئی بود،‌ گفت: در بیش از یک هفته گذشته تمام واحدهای فروش طلا بسته بودند و معاملاتی نداشتیم. هر واحدی فعالی هم توسط اماکن اخطار دریافت کرده یا پلمپ شده است.

کشتی‌آرای با اشاره به قیمت طلا و سکه در روز قبل (شانزدهم فروردین ماه) ادامه داد: امروز براساس شاخص‌های اقتصادی هر سکه طرح قدیم 6 میلیون و 250 هزار تومان، سکه طرح جدید 6 میلیون و 380 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون و 180 هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و 870 هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین قیمت هر سکه یک گرمی هم 980 هزار تومان است.

وی افزود: قیمت هر مثال طلا هم 2 میلیون و 777 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم 641 هزار تومان است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir