وعده تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در آستانه نوروز
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای تعدیل قیمت‌ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالا‌های پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.

تنظیم بازار کالا‌های پرمصرف


«عباس قبادی» با اشاره به برنامه‌ریزی های گسترده در راستای تنظیم بازار کالاهای پرمصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سال جاری فروش های بهاره و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در کشور نداریم و طرح فروش فوق العاده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی اصناف و تشکل ها، عرضه مستقیم کالا در قالب این طرح از فردا در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر گسترش و شدت نظارت‌ها بر بازار میوه شب عید، افزود: نظارت ها از محل دپوی میوه و انبار ها تا سطح شبکه توزیع خرد توسط بخش‌های نظارتی به صورت ویژه انجام خواهد گرفت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بلافاصله برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گفته قبادی، مقادیر زیادی میوه توسط بخش خصوصی نیز ذخیره سازی شده است که با تزریق این اقلام به بازار شاهد کاهش و تعدیل قیمت‌ها در بازار پایانی سال خواهیم بود.

وی، تصریح کرد: مشکل و معضل گرانی وجود دارد اما با عرضه گسترده کالا می‌توانیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

کمبود کالا در کشور وجود ندارد

قبادی با بیان اینکه مرکبات و مواد پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه مستقیم در سراسر کشور در حال انجام است از عرضه کالا در این مراکز با قیمت مناسب خبر داد و تاکید کرد: تلاش ما توزیع گسترده و متناسب با نیاز بازار و در همچنین کنترل و تعدیل قیمت‌هاست؛ خوشبختانه در کشور از نظر تامین و ذخایر کالا، مشکل و کمبودی وجود ندارد.

پیش از این «سعید صارمی» معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که تاکنون ۴۰ هزار تن میوه و مرکبات از باغداران خریداری شده تا برای عید نوروز به وفور در بازار توزیع شود و مردم در تهیه آن با مشکلی مواجه نشوند.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: همچنین تامین ۵۰ هزار تن برنج تایلندی، ۱۵۰ هزار تن روغن مایع و نیمه‌جامد، ۱۰۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ برای تامین بازار شب عید نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir