واردات برق از جمهوری آذربایجان آغاز شد
سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور کاهش محدودیت‌های تامین برق از روز پنجشنبه گذشته، واردات برق از کشور اذربایجان آغاز شد.

میزان برق وارداتی از این خط انتقال تا ۱۳۰ مگاوات در ساعات است


مصطفی رجبی مشهدی، با بیان اینکه با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان واردات برق از این کشور آغاز شد، گفت: هم‌اکنون ۷۳ مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود. میزان برق وارداتی از این خط انتقال تا ۱۳۰ مگاوات در ساعات پیک مصرف قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه صنعت برق همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تأمین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، افزود: در کنار بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی با سهم ۵۰ درصدی در اوج مصرف از نقشی بسیار تأثیرگذار در این میان برخوردار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح‌های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار نیز توضیح داد: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با به‌کار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند. استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز (۱۲ تا ۱۸) مهم‌ترین راهکارها برای تأمین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com