اولین واکنش روحانی به بحران قطعی برق در کشور
رئیس جمهور دستور داد در جلسه ویژه‌ای به ریاست معاون اول و متشکل از دستگاه‌های مختلف، موضوع مشکل برق بررسی و دستورالعمل‌های اجرایی اعلام شود.

دستور ویژه روحانی برای بررسی بحران قطعی برق

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دستور داد، در جلسه ویژه‌ای به ریاست معاون اول و متشکل از دستگاه‌های مختلف، موضوع را بررسی و دستورالعمل اجرایی در حوزه‌های مختلف را تعیین و اعلام کند.

روحانی:

* از مردم به خاطر قطعی های برق عذرخواهی می کنم.

* وزارت نیرو مقصر نیست اما باید به مردم توضیح دهد.

* مردم صرفه جویی کنند.

* مردم باید بدانند چه ساعتی برق می رود.

* به خاطر مشکلات فنی ناچار به قطعی های ناگهانی شدیم.

* (با اشاره به برخی عوامل ناخواسته و غیر ارادی در ایجاد مشکل برق در کشور): اگر چه برخی عوامل اصلی در تنش برقی کشور در اثر تغییرات فصلی و عوامل طبیعی است اما عوارض این پدیده‌ها مدیریت شود و به حداقل برسد و با برنامه‌ریزی دقیق، پیش بینی پذیری پدیده‌ها افزایش یابد.

* وزارت نیرو با همکاری همه دستگاه‌ها، می‌بایست با جدیت در اسرع وقت نسبت به حل معضل تامین برق اقدام نماید.

* (با تاکید بر لزوم پاسخگویی به افکار عمومی، توضیح و روشنگری مردم): خاموشی و قطعی برق امر موقتی است و در گذشته هم سابقه داشته و قابل مدیریت است ولی آنچه بیش از خاموشی‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد قطع ناگهانی و بدون برنامه برق است.

*  اگر در این زمینه مردم با توضیحات دقیق مسئولان، پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند تا اندازه‌ای مشکل را قابل تحمل‌تر خواهد کرد و درصورتی که قطع برق به شکل ناگهانی انجام نشود و از پیش اطلاع رسانی لازم صورت گیرد، خسارت و نارضایتی کمتری خواهیم داشت.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع:  tasnimnews.com