موج جدید افزایش مصرف با بازگشت ساعت کاری
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با بازگشت ساعت کاری ادارات از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ از اول شهریور ماه شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

بازگشت ساعت اداری از ابتدای شهریورماه


مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه ادارات تا ساعت ۱۳:۳۰ مشغول فعالیت بودند که یک ساعت به این زمان اضافه شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا زمان حضور کارمندان سیستم های سرمایشی و روشنایی فعال است، شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات میزان مصرف برق تهران افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امیدواریم این مساله محدودیتی در تامین برق برای ما ایجاد نکند اما طبیعتا افزایش مصرف را شاهد خواهیم بود و باید راه چاره ای برای آن در نظر بگیریم.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که با توجه به عادی نشدن شرایط تامین برق آیا مذاکره ای برای عدم اجرای این طرح صورت گرفته است، گفت: این تصمیم از سوی استاندار تهران اتخاذ شده و ما نیز تابع هستیم و اگر ضرورت باشد حتما طرح مساله خواهیم کرد.

به گفته رجبی مشهدی در هفته جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت لذا لازم است مشترکان همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا از این شرایط عبور کنیم.

غلامرضا عباس پاشا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران از بازگشت ساعت اداری از ابتدای شهریورماه سال جاری به ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خبر داد و به ایسنا گفت: ساعات کاری ادارات که برای صرفه‌جویی در مصرف برق و بر اساس ابلاغ وزارت کشور از ۷ تا ۱۳ اعلام شده بود، از نخستین روز شهریورماه به ۳۰: ۷ تا۳۰ :۱۴ تغییر پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه نیز با توجه به تمدید نشدن از سوی هیات دولت به حال اول باز می‌گردد و روزهای پنجشنبه از اول شهریور تعطیل نیست.

باتوجه به ادامه شرایط قرمز کرونایی در استان تهران تمامی محدودیت ها از جمله دورکاری کارمندان همچون گذشته ادامه خواهد داشت. کارمندان نهادها و دستگاه‌های اجرایی خدمات ضروری با ۷۰ درصد و غیرضروری با ۵۰ درصد ظرفیت باید به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir