احتمال کاهش نرخ طلا و سکه وجود دارد
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به ایام محرم، اهتمام دولت به کنترل بازار ارز و روند کاهشی نرخ دلار احتمال کاهشی شدن نرخ طلا و سکه در روزهای آینده وجود دارد

احتمال کاهشی شدن نرخ طلا و سکه در روزهای آینده وجود دارد

نادر بذرافشان در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: از شروع هفته گذشته تا دیروز (پایان روز کاری بازارهای جهانی)، نرخ اونس جهانی طلا ۲۵ دلار افزایش یافت که این موضوع با افزایش نرخ ارز همراه و موجب بالا رفتن نرخ طلا و سکه در بازارهای ایران شد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: از امروز بازارهای جهانی بازگشایی شده و تا به این لحظه نرخ اونس جهانی ۲ دلار کاهش یافته است. همچنین با توجه به کاهش نرخ دلار و اهتمام دولت به کنترل بازار ارز، نرخ سکه و طلا از روز گذشته روند کاهشی داشته‌اند؛ به شکلی که دیروز نرخ سکه ۲۰۰ هزار تومان و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان کاهش یافت که امروز احتمال تداوم روند کاهشی قیمت‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳ عامل اثرگذار روی بازار طلا و سکه ایران، نرخ ارز، نرخ اونس جهانی و وضعیت عرضه و تقاضاست، گفت: هفته گذشته به دلیل افزایش قیمت شاهد افزایش تقاضا در بازار بودیم اما از اوایل هفته جاری، تقاضا کاهش یافت.

بذرافشان تصریح کرد: از ابتدای سال که نرخ سکه به حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان رسیده بود بسیاری از کارشناسان اعتقاد به کاهش بیشتر داشتند اما در آن زمان نرخ سکه به ثبات نسبی رسیده بود و احتمال کاهش وجود نداشت.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در واقع بیشتر از هر عامل نرخ دلار روی نرخ طلا و سکه در ایران اثرگذار است و هر چه بازار ارز کنترل شود احتمال کاهشی شدن نرخ طلا و سکه وجود دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به ایام محرم، اهتمام دولت به کنترل بازار ارز و روند کاهشی نرخ دلار احتمال کاهشی شدن نرخ طلا و سکه در روزهای آینده (نسبت به روزهای اوج قیمت‌ها) وجود دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com