نوسان قیمت خودرو ، دلیل گرانی دلار ندارد
دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو مرتبط با ارز است.خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده . فروشنده صبح که از خواب بلند می‌شود، قیمت ارز را چک می‌کند و بر اساس آن در بازار قیمت می‌دهد.

دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار


الان خودروساز چند درصد گران کرده؟ ۱۸ درصد. در مقابل افزایش ۱۴۰، 1۵۰ درصد افزایش قیمت در بازار. تأثیرگذاری آن مثلا درباره ۲۰۶ می‌شود چیزی حدود ۲۰ میلیون که قابل مقایسه با افزایش قیمت بازار در این مدت نیست.

دو هفته‌ای هست که ارز روند افزایشی داشته است. کارشناس‌هایی هستند که نسخه می‌پیچند که فلان مقدار افزایش کارخانه بهمان است. هرکسی به میدان آمده و اظهارنظر می‌کند و آشفته‌بازار درست شده است. در صورتی که نظر کارشناسی و واقعی را تولیدکننده و قطعه‌ساز و توزیع‌کننده و نماینده‌ها می‌توانند به شما بدهند.

همه چیز به ارز گره خورده است. تمام اقلام مصرفی ما، آلیاژ ما، مواد اولیه قطعه‌ساز همه به ارز گره خورده.

اصلا عدم تناسب عرضه و تقاضا مطرح نیست. هر کس که پولی داشته خودرو خریده است. تقاضا به این دلیل است که این جایگاه را دارد. کسی که ریال دارد خب می‌ترسد، آن را تبدیل به کالای سرمایه‌ای می‌کند. خودرو امروز شده کالای سرمایه‌ای و ما نزدیک به تولید یک سال خودروی کشور ماشین خانگی داریم. چاره‌ای هم ندارند مردم. کالایی است که تاریخ مصرف ندارد و فاسد نمی‌شود. تا ثبات ارزی نداشته باشیم وضعیت همین است و تغییر نمی‌کند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com