احتمال حدف یارانه نقدی و معیشتی از سال آینده
مجلس مصوب کرده که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی بنزین برای سال آینده حذف شود و منابع آن به صورت ادغام شده به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود. به گفته یک عضو کمیسیون تلفیق قرار است در سال ۱۴۰۱ یارانه کالایی پرداخت شود

دو یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس اعلام کرده که کمیسیون تلفیق قصد حذف یارانه نقدی را دارد، یعنی تمام یارانه‌های موجود از جمله یارانه معیشتی را ادغام کرده و در قالب‌های نقدی و غیرنقدی به مردم پرداخت شود.

رحیم زارع در این خصوص توضیح داده است: حتما افزایشی در یارانه‌ها برای سال آینده نسبت به سال گذشته و امسال خواهیم داشت، اما هنوز ساز‌وکار آن در کمیسیون تلفیق بررسی نشده است.(فارس)

دیگر عضو کمیسیون تلفیق نیز حذف دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین برای سال آینده را تایید می‌کند، دولت نیز در لایحه بودجه سال آینده بودجه این دو یارانه را همانند سال‌های قبل تفکیک نکرده است.

براساس لایحه بودجه در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی در نظر گرفته است که نشان می‌دهد دولت دو یارانه را حذف و منابع آن را ادغام می‌کند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی روز قبل اعلام کرد که منابع بخش هدفمندی در سال آینده به ۵۴۶ هزار میلیارد تومان است.

او در خصوص جزئیات این بودجه به تجارت‌نیوز می‌گوید: این بودجه شامل انواع یارانه پرداختی از جمله یارانه نان و دارو، نهاده‌های دامی، تولید و … می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tejaratnews.com