توضیح بانک مرکزی درباره مصوبه واردات خودرو
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از اجرایی شدن مصوبه آزادسازی واردات خودرو در چارچوب سیاست‌های ارزی و سقف‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی خبر داد.

حمایت بانک مرکزی از واردات خودرو


 مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: مصوبه آزادسازی واردات خودرو، در چارچوب ضوابط، سیاست‌های ارزی و سقف‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی کامل سیاست‌های تجاری با سیاست‌های ارزی در برنامه ‎اصلاحات ساختاری اقتصاد، یک اصل مورد وفاق در دولت سیزدهم است.

گفتنی است، واردات خوردو از جمله طرح‌هایی بود که در دولت قبل به دلیل مخالفت بانک مرکزی متوقف شده بود اما سرانجام بعد از چانه زنی های بسیار در نهایت واردات خودرو بعد از 3 سال آزاد خواهد شود. این خبر را وزیر صنعت در هفته گذشته اعلام کرد و گفت: «محدودیتی در واردات نخواهیم داشت و همزمان با واردات و همچنین افزایش عرضه خودروسازان داخلی، بخش عمده‌ای از تقاضای بازار پاسخ داده خواهد شد. هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا این واردات در اسرع وقت انجام شود، اما دولت، واردکننده نخواهد بود بلکه شرایط را تسهیل خواهیم کرد.»

 پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که  امروز پیش نویس واردات خودرو نهایی و فردا برای تصویب به هیأت دولت ارسال خواهد شد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir