مصرف برق کشور سر به فلک کشید
روند افزایشی مصرف برق در کشور روز گذشته هم تداوم یافت و با مصرف ۴۹ هزار و ۷۱۷ مگاوات به رقم ۵۰ هزار مگاوات نزدیک شد.

مصرف برق کشور به ۵۰ هزار مگاوات نزدیک شد


روند افزایشی مصرف برق در کشور روز گذشته هم تداوم یافت و با مصرف ۴۹ هزار و ۷۱۷ مگاوات به رقم ۵۰ هزار مگاوات نزدیک شد، این در حالی است که ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به ۷۰ هزار و ۶۳۴ مگاوات رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بخش‌های زیادی از کشور با افزایش دمای هوا روبرو شده و همین موضوع سبب شده استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر شود همچنین بخش صنعت کشورمان هم این روزها بخشی از مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند و همین امر سبب افزایش میزان مصرف شده است.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران آمار مصرف برق در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد که بر اساس این آمار میزان مصرف شب و روز گذشته بیش از ۴۹ هزار مگاوات بوده است و این در حالی است که ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به ۷۰ هزار و ۶۴۳ مگاوات رسیده است.

بر اساس آمار شرکت مدیریت شبکه برق روز گذشته و در ساعت ۱۴ و ۳۱ دقیقه میزان مصرف به عدد ۴۹ هزار و ۷۱۷ مگاوات رسید و این مصرف در بخش صنعت نیز ۵ هزار و ۸۰۲ مگاوات بود.

روند مصرف برق با اندکی کاهش در ساعت ۲۰ و ۵۷ دقیقه به رقم ۴۹ هزار و ۱۸۷ مگاوات رسید که نشان از برابری حدودی مصرف برق در پیک بار شب و روز دارد.

نکته قابل توجه در مصرف برق شب گذشته آن است با آنکه اندکی از مصرف در بخش خانگی و سایر بخش‌ها کاسته شده اما در بخش صنعت نسبت به زمان روز که ۵ هزار و ۸۰۲ مگاوات بود با رشد مصرف همراه شده و به عدد ۵ هزار و ۸۳۱ مگاوات رسید.

شب و روز گذشته ۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات از برق تولیدی توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

چندی پیش مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته بود: برنامه‌های مدیریت مصرف برق از اول خردادماه امسال آغاز خواهد شد.

پیش‌تر «مصطفی رجبی مشهدی» درباره تغییرات قبض‌های برق که بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته اجرایی شد، اعلام کرده بود که بر اساس این تغییر مشترکانی که مصرف آن‌ها کمتر از الگوی تعریف‌شده برق مصرف کنند از تعرفه یارانه‌ای برق برخوردار خواهند بود و تعرفه مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشته باشند به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر مشترکانی که بیش‌تر از الگو مصرف کنند، متناسب با این افزایش از یارانه آن‌ها کاسته خواهد شد. همچنین درصورتی‌که مصرف مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند کمتر از نصف الگوی تعیین‌شده باشد تعرفه آن‌ها رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: درواقع این تغییرات شامل حال ۲۵ درصد از مشترکان می‌شود که حدود ۹ درصد از آن‌ها نیز کمی بیش از الگو مصرف دارند که باکمی کاهش در مصرف، می‌توانند مصرف خود را به کمتر از الگوی تعریف شده برساند؛ درواقع می‌توان گفت صورت‌حساب ۷۵ درصد از مشترکان تغییری نکرده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir