به این دلایل مرغ های بالای 2 کیلو نخرید
مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در کشور کاهش یافته است، گفت: عرضه زیاد و مصرف پایین باعث شده است که شاهد انباشت مرغ در کشور باشیم که این بحران زیان تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان است


بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ گرم ۶۳ هزار تومان است اما مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور گفت در حال حاضر مرغ کمتر از این نرخ به فروش می‌رسد.

حبیب اسدالله‌نژاد در مورد قیمت کنونی مرغ در بازار بیان کرد: در حال حاضر در سطح کشور مرغ با قیمت حدودا ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رود که بر این اساس به ازای هر کیلو حدودا ۵-۶ هزار تومان پایین‌تر از قیمت مصوب است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور درباره دلایل این موضوع بیان کرد: به دلیل برنامه‌ریزی‌های غیرکارشناسی تناسب بین عرضه و تقاضا به هم خورده و همین موضوع باعث شده است مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب به فروش برسد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در کشور کاهش یافته است، افزود: عرضه زیاد و مصرف پایین باعث شده است ما شاهد انباشت مرغ در کشور باشیم که این بحران زیان تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

اسدالله‌نژاد ادامه داد: در چنین شرایطی ما درخواست کرده‌ایم که دولت در راستای وظیفه ذاتی خود برای تنظیم بازار مبادرت به خرید و جمع‌آوری مرغ‌های مازاد از واحدهای مرغداری کند و همچنین عرضه مرغ منجمد در سطح کشور به طور کامل متوقف کند تا قیمت‌ها واقعی شود و تولیدکنندگان بیشتر از این آسیب نبینند.

مرغ‌های کم‌ وزن سالم‌ترند

در روزهای اخیر، اخباری هم پیرامون کوچکتر و لاغرتر شدن مرغ‌های عرضه‌شده در بازار منتشر شد. در پی آن هم برخی اظهار نگرانی کردند که این امر به بیمار شدن مرغ‌ها مربوط می‌شود. مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور در واکنش به این خبر گفت: این خبر درست نیست و مرغ‌های بازار وزنشان کم نشده است بلکه سیاست این است که مرغ سایز یا همان مرغ استاندارد در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه هزینه‌های تولید بالا رفته است مرغداران ترجیح می‌دهند که مرغ‌های خود را در سنین پایین بفروشند و هزینه‌های تولید را به نوعی مدیریت کنند که این کار خیلی هم خوب است چرا که در کل دنیا معمولا مرغ با وزن پایین مصرف می‌شود و بهتر است که در جامعه ما هم فرهنگسازی شود که مردم مرغ با وزن پایین مصرف کنند.

اسدالله‌نژاد درباره اینکه وزن استاندارد مرغ چقدر است؟ گفت: وزن مرغ استاندارد یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است اما در کشور ما مردم عادت کرده‌اند که مرغ‌های با وزن بالاتر از ۲ کیلو مصرف کنند در حالی که مرغ‌های سایز از این جهت که چربی کمتری دارند از کیفیت لاشه بهتری برخوردارند و سالم‌تر هستند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir