لغو پروازها به دلیل مخالفت با افزایش قیمت
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: شرکت هواپیمایی پارس‌ایر توقع دارد نرخ بلیت پروازهای تهران_یاسوج از ۸۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد؛‌ این شرکت به دلیل عدم موافقت سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهایش را لغو کرده است.

یک شرکت هواپیمایی؛ ،پروازهایش را لغو کرد!‎


عنایت انصاری با اشاره به ارتقای این فرودگاه از داخلی به مرز هوایی و بین المللی، گفت: استقرار گذرنامه، گمرک و نهاد ریاست جمهوری با همه امکانات و تحهیزات استاندارد و تهیه یک دستگاه XRAY برای گمرک با هزینه افزون‌بر ٦ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور انجام شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ سه فرودگاه یاسوج و جهرم و سمنان مرز هوایی شدند ولی فقط فرودگاهی که همه اعتبارات را اخذ کرد و تجهیزات لازم را برای انجام پروازهای بین المللی نصب کرد و مهر ورود و خروج مرز را دریافت کرد فرودگاه یاسوج بود.

انصاری بیان کرد: افزایش طول باند و تکمیل سیستم روشنایی باند و مهیا کردن باند برای پذیرش پروازهای شبانه، اختصاص فیبر نوری اختصاصی برای فرودگاه که ضریب پوشش ارتباطی را افزایش داد، نصب سنسور باد الکترونیکی و حساس به‌منظور افزایش ضریب ایمنی، تهیه یک‌دستگاه خودروی برف خوار برای عملیات برف روبی سطوح پروازی و انجام فلایت چک کلیه سیستم‌های ناوبری از جمله اقدامات انجام شده است.

انصاری بیان کرد: اخذ مبلغ ۴ میلیارد تومان جهت توسعه ساختمان ایستگاه آتش نشانی فرودگاه،  توسعه ساختمان‌های پلیس و سپاه فرودگاه به‌منظور افزایش ضریب امنیتی، خرید یکدستگاه xry کاملا پیشرفته برای پاویون دولت در فرودگاه، اتوماتیک کردن درب‌های ترانزیت و پاویون، استاندارد نمودن طرح‌های پروازی در ورود و خروج پروازها و  بهسازی کامل فضای سبز در ایر ساید از دیگر اقدامات انجام شده است.


دلیل کاهش پروازهای فرودگاه یاسوج

با وجود بین المللی شدن فرودگاه یاسوج و مناسب بودن شرایط برای تعریف پروازهایی به مقصد جدید، اما پروازهای تهران و بالعکس از ۶ روز در هفته به دو روز کاهش یافته است.

مدیر فرودگاه یاسوج در این زمینه گفت: شرکت هواپیمایی پارس ایر طی نامه‌ای اعلام کرده با توجه به پایین بودن نرخ مصوب بلیت مسیر تهران به یاسوج و بالعکس دچار ضرر و زیان شده و دو پرواز خود را در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته باطل کرده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب هم اکنون ۸۴۰ هزار تومان است، اظهارکرد: این شرکت توقع دارد این نرخ از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد و به دلیل عدم موافقت سازمان با افزایش قیمت فعلا پروازها را باطل کرده است. هم اکنون در هفته روزهای شنبه و چهارشنبه هواپیمایی ماهان در مسیر تهران فعال است.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه مسئولان کشوری وعده داده‌اند از این ماه پروازها دوباره روزانه شود، گفت: برقراری پرواز یکی از مطالبات بحق مردم یک استان است که باید توسط نمایندگان مردم در مجلس، مدیران ارشد استان از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی و دولت مطالبه شود.

انصاری یادآور شد: مدیران فرودگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم و امکانات و تجهیزات استاندارد را برای ارائه خدمات مطلوب در فرودگاه مهیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نتایج ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی در سال ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج در بین کل فرودگاه‌های کشور مقام چهارم را کسب کرده و حائز بالاترین میزان رشد عملکرد نسبت به سال ٩٩ شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir