چگونگی محاسبه قيمت برق در زمان اجرای قانون هدفمندسازی يارانه ها در چهاردهمين نشست هفتگی ستاد هدفمندسازی يارانه های وزارت نيرو بررسی شد...
 
 
 به گزارش فارس از وزارت نیرو، در این نشست كه با حضور وزیر نیرو و معاونان و مسئولان ارشد این وزارتخانه برگزار شد، داود منظو معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو به عنوان دبیر نشست با بیان آخرین اخبار این حوزه به بیان گزارشی از نشست‌های كارگروه اصلی هدفمندسازی یارانه ها و نشست هفته گذشته كارگروه تحول اقتصادی پرداخت.

در این نشست، در مورد چگونگی محاسبه قیمت برق در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و نیز كاهش تلفات شبكه برق و قیمت توزیع و انتقال برق بحث و تبادل نظر شد.

مجید نامجو وزیر نیرو نیز با اشاره به چگونگی محاسبه قیمت برق گفت: این قیمت باید به گونه ای تعیین شود كه از یك طرف وزارت نیرو به عنوان یك بنگاه اقتصادی منابع و نیازهای خود را تامین كند و از سوی دیگر به مردم فشار وارد نشده و قانون هدفمندسازی یارانه ها عملیاتی شود.

عباس علی آبادی مشاور وزیر نیرو نیز در این نشست با اشاره به اینكه در كشورهای جهان همچون آلمان میزان مصرف به روش خوداظهاری مشتركان تعیین می شود، گفت: در این گونه كشورها در صورت عدم قرائت صحیح كنتور، جرایم سنگینی در نظر گرفته می شود و می توان این روش را در كشور نیز اعمال كرد.

محمد بهزاد معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو نیز با بیان اینكه صنعت برق كشور مبالغ مختلفی برای خرید تضمینی نیروگاه های كشور می پردازد، اظهار داشت: در زمان حاضر برق تولیدی نیروگاه های سیكل تركیبی 290 ریال، نیروگاه های بخش خصوصی 190 ریال و دولتی 87 ریال خریداری می شود.

وی همچنین گفت: بر اساس اصل 44 باید 20 درصد از نیروگاه های كشور دولتی باقی بماند و 80 درصد نیز به بخش خصوصی واگذار شود بنابراین قیمت خرید تضمینی در سبد خرید برق باید طوری تنظیم شود تا صنعت برق توان اداره مطلوب خود را بر اساس درآمدهای حاصله و هزینه های مورد نظر داشته باشد.

در این نشست همچنین مقرر شد برای كاهش تلفات شبكه های برق و آب كشور بسته ای تهیه شود و در آن پیش بینی هزینه های مورد نظر برای كاهش تلفات شبكه و نیز نصب تاسیسات اندازه گیری همچون كنتورهای دیجیتالی هوشمند و موارد دیگر منظور شود تا با لحاظ كردن آن، بر بازدهی و راندمان تاسیسات صنعت آب و برق افزوده شود.

در پایان وزیر نیرو از اعضای این ستاد خواست تا مباحث كارشناسی مناسبی برای ارایه در نشست های بعدی كارگروه هدفمندسازی یارانه ها تهیه و ارایه شود.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com