وزارت خارجه در نامه ای به مجلس که برای معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزارتخانه های بازرگانی و صنایع هم رونوشت شده است، شرکت های صهیونیستی را معرفی کرده است....
 
 
 به گزارش جهان این نامه که به تاریخ ۲۷/۵/۸۹ است از طرف حسن قشقاوی معاون امور مجلس وزارت خارجه به بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی نوشته شده است. 

در متن نامه گفته شده که به علت تغییرات سریع سهامداران شرکت ها در بورس تشخیص صهیونیستی بودن یک شرکت دشوار است و این گزارش از آخرین وضعیت شرکت ها است که با کمک سازمان های تحریم تحت نظر سازمان کنفرانس اسلامی تدوین شده است. 

مطابق این گزارش شرکت لورآل و نیوآ وارد کننده رسمی در ایران دارند. شرکت های تولیدآرو (وابسته به بنیاد شهید) و شرکت شکوفا کیش. پپسی کولا و کوکاکولا هم شرکت های تحت لیسانس در ایران دارند: ساسان و خوشگوار (وابسته به آستان قدس رضوی). نوکیا نیز وارد کننده و ضمانت کننده های متعدد دارد.

اما از نکات قابل توجه در این گزارش این است که نستله در لیست وزارت خارجه نیست.این در حالی است کهاین شرکت از دست نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جایزه جوبیلی (جایزه حامیان مالی اسرائیل) گرفته و  به صندوق غرامت هولوکاست کمک میلیاردی کرده است. ضمنا بیش از نیمی از سهام اوسم (شرکت صنایع غذایی اسرائیل) هنوز برای نستله است  و این هنوز روی سایت رسمی اوسم قرار دارد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com