اين در حالی است كه ماه مبارك رمضان و موسم حج به عنوان پردرآمدترين ماه برای هتل های لوكس عربستان كه عموما دولتی است، به شمار می رود....
 
 
 
 رسانه های خبری عربستان از هزینه 14میلیونی یك شب اقامت در هتل های اطراف بیت الله الحرام در روزهای اخیر خبر دادند.

به نوشته روزنامه «الریاض»، هزینه اقامت یك شب در دهه آخر ماه مبارك رمضان در هتل های اطراف حرم در مكه 50 هزارریال (هر ریال 285تومان) و به عبارتی 14میلیون و525 هزار تومان برآورد شده است.

به نوشته این روزنامه پیش بینی می شود درآمد حاصل از محل اقامت زائران به دو میلیارد ریال سعودی برسد. یك مسئول كنترل گذرنامه ها در هتلی در مكه خاطرنشان كرد: افزایش گذرنامه ها صددرصد بوده است و قیمت هر اتاق برای هر شب از ده شب آخر ماه رمضان به 50 هزارریال سعودی بالغ شده است.

به گفته این مسئول، بسیاری از دولتمردان و تجار عربستانی و غیرعربستانی تنها توانایی پرداخت این مبلغ را دارند و بسیاری از هتل های اطراف بیت الله الحرام رقرق كرده اند.یك مسئول دیگر عربستانی نیز تصریح كرد كه پرداخت هزینه یك شب اقامت در هتل های 5 ،4 و سه ستاره مكه رقمی بالغ بر 30هزارریال را تشكیل می دهد.

این در حالی است كه ماه مبارك رمضان و موسم حج به عنوان پردرآمدترین ماه برای هتل های لوكس عربستان كه عموما دولتی است، به شمار می رود.

مكه مكرمه سالانه پذیرای بیش از 5 میلیون زائر است كه عمدتا در موسم حج به آن مشرف می شوند و اگرچه 10 هتل پنج ستاره در كنار دو هزار هتل متفرقه به عنوان محلی برای اسكان به شمار می روند اما بیش از 7 هزار ساختمان دیگر در این شهر مقدس به اسكان حجاج اختصاص داده شده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com