در حال حاضر قيمت سهام شركت‌های توليدی كه خود‌شان سهم خود را خريداری می‌كنند و رقابت شديدی بين سهامداران آنها وجود دارد، باعث افزايش قيمت سهم آنها شده است.
 

تیترآنلاین:در شرایط فعلی سهام های خدماتی و پیمانكاری برای خریداری سهامداران مناسب است. حسین خزلی‌خرازی ـ كارگزار بورس اوراق بهادار ـ در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال كه با توجه به رونق بورس و ترغیب افراد برای ورود به بازار سرمایه چه شركت‌هایی برای خرید مناسب هستند؟ خاطر نشان كرد: در حال حاضر سهم‌ شركتهای خدماتی‌، بانك‌ها، مخابراتی، لیزینگ‌ها، شركت‌های سرمایه‌گذاری، شركت‌هایی كه با قیمت جهانی رابطه‌ی مستقیمی دارند و نیز شركت‌های پیمانكاری از وضعیت مناسبی برای خرید برخوردارند.

وی افزود:این در حالی است كه با توجه به بودجه‌ی عمرانی كشور و بازدید مقام معظم رهبری از عسلویه امید بیش تری به شركت‌های پیمانكاری وجود دارد و سهامداران می توانند در این شركت‌ها سرمایه گذاری كنند.

خرازی در ادامه نسبت به قیمت شركت‌های تولیدی هشدار داد و اظهار كرد: در حال حاضر قیمت سهام شركت‌های تولیدی كه خود‌شان سهم خود را خریداری می‌كنند و رقابت شدیدی بین سهامداران آنها وجود دارد، باعث افزایش قیمت سهم آنها شده است.

وی اضافه كرد: رشد شدید قیمت این شركت ها در حالی است كه از لحاظ بنیادی و تولیدی اتفاقی در اینگونه شركت‌ها رخ نداده است، لذا این دامی است كه سهامداران خرد و حرفه‌ای نباید به آن گرفتار شوند.

دبیر كل سابق كانون كارگزاران در ادامه به كاهش نرخ سود سپرده‌های بانكی و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت: گرچه در كشور رابطه‌ی معكوس یك به یك وجود ندارد و زمانی كه نرخ سپرده‌های بانكی كاهش می‌یابد، بازارهای وام‌دهی غیررسمی و زیر‌زمینی فعال هستند، ولی كاهش سود سپرده‌های بانكی به نفع بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: به دلیل كاهش نرخ سود سپرده‌های بانكی در سال 90، از دی‌ماه سال گذشته شاهد ورود پول‌های سنگین و سرمایه‌های جدید به بورس بودیم، به‌طوری كه در زمان منفی‌ شدن بازار و جمع‌شدن صف‌ها این جریان قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، در پی كاهش سود سپرده‌های بانكی در سال جدید و نیز ركود نسبی بازارهای رقیب، اقبال و توجه به بازار سرمایه كشور بیشتر شده به طوری كه از روزهای آغازین معاملات در سال جدید قیمت سهام اغلب شركتهای حاضر در بورس رشد پیدا كرده و این امر باعث رشد بیش از 2 هزار و500 واحدی شاخص طی 3 هفته، رشد حجم معاملات و نیز رشد ارزش بازار سرمایه به 124 هزار میلیارد تومان شده است كه این اعداد در تاریخ بورس بی سابقه است.

 
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:titronline.ir