در حالی دور جدید افتتاح حساب یارانه نقدی آغاز شده است که در ماجرایی جدید برای ثبت شماره حساب بانکی در "سامانه اعلام حساب خانوار" محدودیت در نظر گرفته شده است....
 
 
 به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان، پس از آنکه بانک مسکن با سوء استفاده از اطلاعات شخصی مشتریان خود اقدام به ثبت بدون اجازه شماره حساب بانکی در سامانه طرح هدفمندسازی یارانه ها نمود، در اقدامی جدید توسط وزارت رفاه "سامانه اعلام حساب خانوار" برای هر شخص ، اجازه ثبت شماره حساب بانکی را به یک بانک محدود کرده است.
این درحالی است که در گذشته اعلام شده بود هر شماره حسابی مربوط به یکی از بانکهای کشور امکان واریز یارانه نقدی را دارد.

در این صورت اگر فرد مراجعه کننده در تنها بانک معرفی شده توسط وزارت رفاه حساب نداشته باشد مجبور است اقدام به افتتاح حساب نموده و یک حساب به حسابهای قبلی خود بیافزاید!
این درحالی است که قبلا اعلام شده بود مردم با ارائه شماره حساب هرکدام از بانکهای کشور می توانند در سایت ثبت نام کنند.



به نظر میرسد بعد از آنکه برخی بانکهای صاحب نفوذ با روشهای مختلف قانونی و غیر قانونی موفق به جذب مردم نشدند ، اینک پس از هماهنگی با وزارت رفاه اقدام به  تقسیم مشمولین دریافت یارانه بین خودشان نمودند.



البته در صفحه ثبت نام قسمتی هم برای ثبت شماره کارت در نظر گرفته شده است اما این قسمت هیچ شماره کارت 16 رقمی را قبول نمی کند.

از طرفی افرادی که زودتر شماره حساب خود را در سایت ثبت کرده بودند، وقتی برای تایید شماره حساب دوباره به سایت مراجعه کردند با پیغام "شماره حساب ثبت شده توسط شما تایید نشده است ..... با مراجعه به بانک حساب جدیدی افتتاح نمایید" مواجه شدند که علت عدم تایید شماره حساب مشخص نیست.
این درحالی است که بسیاری از مردم از عدم تایید شماره حساب خود خبر ندارند و منتظر واریز یارانه ها نشسته اند، که این موضوع در آینده قطعا مشکلاتی را پیش خواهد آورد.

قابل ذکر است که در گفتگوی مردم با خبرنگار جهان و مشاهدات عینی ، از زمان شروع ثبت شماره حساب بانکی، سایت refahi.ir با مشکلات زیادی مواجه بوده است. از جمله آنکه با وارد کردن شماره حساب و تایید آن ، صفحه سایت بدون هیچ پیغام مشخصی به صفحه اول باز میگردد.
 

به نظر می رسد این مسائل و مشکلات پیش آمده بسیاری از مردم را از دریافت یارانه محروم و بسیاری دیگر را منصرف کند و عملا تعداد دریافت کنندگان نقدی یارانه در تهران را به شدت کاهش دهد ، موضوعی که دولت نیز بی تمایل به آن نیست!
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com