پس از يك دوره قدرت‌نمايی دلار در برابر مهمترين ارزهای جهان، صبح امروز روند نزولی ارزش اين ارز در بازارهای جهاني آغاز شد...
 
 
 
 در پی بی‌حرمتی به قرآن كریم در آمریكا و واكنش شدید كشورهای اسلامی نسبت به این اقدام، ارزش دلار در بازارهای جهانی كاهش یافت.

به گزارش فارس پس از یك دوره قدرت‌نمایی دلار در برابر مهمترین ارزهای جهان، صبح امروز روند نزولی ارزش این ارز در بازارهای جهانی آغاز شد.

بنابر این گزارش ارزش دلار در برابر یورو پس از چند هفته افزایش نسبی، صبح امروز كاهش قابل توجهی داشت تا جایی كه ارزش یورو در برابر دلار در بالاترین سطح تا ساعت 13 امروز به وقت ایران به 1.2803 دلار رسید.

این در حالی است كه قدرت نمایی دلار در چند هفته اخیر نظر بسیاری از كارشناسان اقتصادی را به خود جلب كرده بود.

اكثر فعالان بازار و كارشناسان اقتصادی علت كاهش نرخ دلار در برابر یورو را هتك حرمت به قرآن كریم در آمریكا در سالروز حوادث 11 سپتامبر می‌دانند و عنوان می‌كنند كه این موضوع نه تنها ارزش دلار در برابر یورو را كاهش داده است بلكه موجب كاهش ارزش دلار در برابر ارزهای مهمتری مانند پوند انگلیس نیز شده است.

در روز پایانی هفته گذشته ارزش یورو در برابر دلار 1.2703 بود كه این رقم در ساعات ابتدایی امروز به علت شدت اعتراضات مسلمانان به 1.2828 رسید.

این گزارش حاكیست ارزش پوند انگلیس پس از یك دوره كاهش در برابر دلار امروز سیر صعودی در پیش گرفته و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی همچنان ادامه یابد.

بنابراین گزارش هم‌اكنون ارزش هر یك پوند در بازارهای جهانی به طور میانگین 1.54 دلار است كه نسبت به آخرین روزهای كاری هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

در بازار تهران نیز صبح امروز هر دلار آمریكا 1055 تومان، یورو 1357 تومان و هر پوند انگلیس 1643 تومان به فروش رسید.

دلار آمریكا در روز پایانی هفته گذشته 1059 تومان به فروش رسیده بود.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com