صندوق صدقات دیجیتالی با قابلیت استفاده از دبیت کارت برای اولین بار در کشور راه اندازی شد که هموطنان برای استفاده از این صندوقها باید...


صندوق صدقات دیجیتالی با قابلیت استفاده از دبیت کارت برای اولین بار در کشور راه اندازی شد که هموطنان برای استفاده از این صندوقها باید به شعب بانک انصار مراجعه و کارتهای اعتباری احسان و انفاق که قابل شارژ شدن هستند را تهیه کنند.

به گزارش مهر، صندوق صدقات دیجیتالی با امضای تفاهمنامه ای میان کمیته امداد امام خمینی و بانک انصار کار خود را آغاز کرد. با نصب این سامانه در سراسر کشور مردم می توانند کمک های نقدی خود را به کمیته امداد امام خمینی از طریق این صندوقها به صورت دیجیتالی و با کارتهای اعتباری پرداخت کنند.

هم اکنون 5/8 میلیون صندوق صدقه در سراسر کشور وجود دارد که سالانه 130 میلیارد تومان کمک نقدی برای 20 میلیون نفر خانواده کمیته امداد امام خمینی از طریق این صندوقها جمع آوری می شود.
 
در فاز نخست پروژه مکانیزه کردن صندوقهای صدقه حدود 200 دستگاه الکترونیکی در سطح کشور نصب و راه اندازی شده است و مسئولان بانک انصار و کمیته امداد امام خمینی پیش بینی کرده اند که به تدریج تمامی 5/8 میلیون صندوق موجود مکانیزه شود و در فاز بعدی این طرح نیز استفاده از تمامی کارتهای عضو شتاب برای مشارکتهای مردمی در مورد صدقات، مبرات و خیرات عملیاتی شود.
 
آیت ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار سه شنبه در جمع خبرنگاران از پروژه صندوق دیجیتالی صدقات به عنوان اولین پروژه عظیم این بانک نام برد و گفت: پرداخت الکترونیکی صدقات در بسته سیستمهای جدید و پیشرفته بانکداری الکترونیکی طراحی و پیاده سازی شده است.
 
وی با بیان اینکه بانک انصار در راستای خدمات دهی خود طراحی و پیاده سازی کارت شهروندی را در استانهای مختلف کشور در دست انجام دارد گفت: طرح احسان و انفاق در صندوقهای الکترونیکی نیز بر بستر کارت شهروندی توسعه می یابد.
 
ابراهیمی با تاکید بر عملیات فنی جمع آوری اطلاعات صندوقها و مکانیزه کردن آنها از طریق سیستم وایرلس، دقت بالا در نگهداری و کنترل حسابها و سرعت بالا در تراکنش بانکی را از جمله ویژگیهای این طرح برشمرد.
 
مدیرعامل بانک انصار گفت: سیستمهای پشتیبان این طرح طراحی شده و افزایش سطح کنترلهای داخلی از دیگر ویژگیهای آن است. همچنین ارتباط دو طرفه این صندوقهای صدقات با کمیته امداد برقرار است و تراکنشها و اطلاعات به صورت مستقیم در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار می گیرد که به نظر می رسد با وجود این مکانیزم شاهد افزایش حجم درآمدهای این نهاد باشیم.
 
ابراهیمی با اشاره به صرفه جویی در هزینه های اجرایی و عملیاتی با استفاده از این طرح از اتصال صندوق های دیجیتالی به شبکه شتاب و دریافت وجه نقد اعم از مسکوکات و اسکناس به عنوان فازهای آینده این پروژه خبر داد و افزود: این صندوقها در حال حاضر در شعب بانک انصار نصب شده است و به تدریج در تمامی معابر نیز نصب خواهد شد.
 
وی مبلغ هر بار صدقه از طریق کارتهای الکترونیکی را 50 تومان عنوان کرد و افزود: برای استفاده از این صندوقهای الکترونیکی مردم باید به شعب بانک انصاردر سراسر کشور مراجعه کنند و کارتهای اعتباری احسان و انفاق را که حداقل دو هزار تومان و حداکثر پنج هزار تومان موجودی دارد تهیه کنند.
 
مدیرعامل بانک انصار ادامه داد: این کارتهای دیجیتالی یکبار مصرف نبوده و قابل شارژ شدن است و دستگاه قابلیت اعلام موجودی در هر بار استفاده را نیز داراست.
 
به گفته وی در فاز نخست هر دستگاه به طور متوسط 300 تا 400 هزار تومان هزینه برای بانک انصار داشت که به صورت رایگان در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار گرفت.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com