آقامحمدی با اشاره به آمادگی ایران برای دایر كردن بانك توسعه و تعاون در هر یك از كشورهای آفریقایی و آغاز فعالیت‌های اقتصادی و گسترش آنها اظهار داشت...
 

به گزارش عصر ایران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، علی آقامحمدی معاون نظارت و هماهنگی سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی در همایش هم‌اندیشی ایران و آفریقا كه در دفتر مطالعات وزارت خارجه با اشاره به دوران گذشته ایران كه پزشكان بنگلادشی و هندی در آن مشغول فعالیت بودند، گفت: ما امروز در آخرین تخصص‌های پزشكی نیرو تربیت كرده‌ و به طور كامل خودكفا شده‌ایم.

وی افزود: آفریقا نیز طی سالهای آینده می‌تواند به این اهداف دست پیدا كند و ما از همكاری با این قاره استقبال می‌كنیم.

معاون نظارت و هماهنگی سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه انتظار ما در آفریقا حضور ایران به تنهایی نخواهد بود، گفت: ما خواهان این هستیم كه شركای تجاری خود را نیز در آفریقا حاضر كنیم.

آقامحمدی اظهار داشت: ما در زمینه‌های مختلف حاضر به همكاری با آفریقا به طور عملی هستیم به طور مثال در زمینه كشاورزی، حاضریم برای طرح‌هایی كه توجیه اقتصادی دارند، حداقل با 10 میلیارد دلار كار را شروع كنیم.

وی با بیان اینكه آفریقا برای ایران بسیار ارزشمند است، یادآور شد: ما بدون توجه به فرصت‌های از دست رفته به دنبال آینده روابط هستیم.

آقامحمدی با اشاره به آمادگی ایران برای دایر كردن بانك توسعه و تعاون در هر یك از كشورهای آفریقایی و آغاز فعالیت‌های اقتصادی و گسترش آنها اظهار داشت: ما آمادگی داریم كه همكاری‌های مشترك با آفریقا را تدوین و زمینه‌های عملی برای گسترش این همكاریها را فراهم كنیم.

وی خاطرنشان كرد: ایران در راستای گسترش همكاریها حاضر است تا كمیسیون‌های مشترك را حتی در آفریقا تشكیل داده و این موضوعات را پیگیری كند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com