در بين اين محله‌ها، پاسداران رتبه اول را در بين ساير محله‌ها به لحاظ جذابيت در بين مستاجران به خود اختصاص داده است...
 
 
 
 در بین این محله‌ها، پاسداران رتبه اول را در بین سایر محله‌ها به لحاظ جذابیت در بین مستاجران به خود اختصاص داده است. پاسداران هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ تنوع آپارتمان در موقعیت‌ها و متراژ‌های مختلف، در بین سایر محلات منطقه 3 تهران، از ویژگی مطلوبی برخوردار است.

منطقه 3 تهران محدوده‌ای از پایتخت است كه محله‌های سنتی در آن وجود دارد، به اضافه اینكه اغلب ساكنان در این منطقه سال‌ها است در آن زندگی می‌كنند.

در این منطقه اگرچه عمر ساختمان‌های مسكونی به مراتب بیشتر از ‌آپارتمان‌های موجود در منطقه 2 است، اما به دلایلی كه سنتی‌بودن محله مهمترین آن است، اجاره‌بها در آن بالاتر از میانگین نرخ اجاره در منطقه 2 است.

سامانه اینترنتی خرید و فروش مسكن در تهران موسوم به ایران‌فایل در تحلیلی كه از اوضاع بازار اجاره مسكن در منطقه 3 انجام داده اعلام كرده است: هم‌اكنون متوسط نرخ اجاره‌بها برمبنای رهن كامل –مبالغی كه مالكان واحدهای اجاره‌ای در سامانه ایران‌فایل پیشنهاد كرده‌اند، در این تحلیل به رهن كامل تبدیل شده‌اند- برمبنای نرخ‌های پیشنهادی در این منطقه 500 هزار تومان است. این در حالی است كه همین نرخ در منطقه 2 معادل 400 هزار تومان برآورد شده است.

نتایج تحقیقات ایران‌فایل روی بازار اجاره مسكن منطقه سنتی تهران كه براساس نرخ‌های پیشنهادی مالك و مستاجر محاسبه شده است، نشان می‌دهد طی دو سال گذشته، روند نوسان اجاره‌بها –در این منطقه- شیب ملایم و بدون التهابی را طی كرده است. به‌طوری‌كه سطح عمومی اجاره‌بهای آپارتمان مسكونی در فاصله‌ بهمن 87 تا تیر 89 همواره در دامنه 400 هزار تا 500 هزار تومان در نوسان بوده است. طی این مدت، كمترین نرخ اجاره در پاییز 88 حاصل شده كه متوسط آن به حدود 400 هزار تومان نزدیك شده است. بیشترین آن نیز در تابستان امسال رخ داده كه به حدود 500 هزار تومان رسیده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، توانایی مستاجران در منطقه 3 برای پرداخت مبلغ اجاره بر مبنای نرخ‌هایی كه آنها در سامانه ایران‌فایل به همراه مشخصات واحد دلخواه‌شان در آدرس www.iranfile.ir ثبت كرده‌اند، نشان می‌دهد سطح میانگین قدرت مالی مستاجران برای پرداخت اجاره‌بها در منطقه 3 حدود 300 هزار تا 400 هزار تومان و بعضا تا 500 هزار تومان است. در منطقه سنتی تهران، محله‌های شاخص كه عمده خریداران و فروشنده‌ها در آنجا جست‌وجو می‌كنند، محدود و تعداد آن معادل تعداد انگشتان دست است.

در بین این محله‌ها، پاسداران رتبه اول را در بین سایر محله‌ها به لحاظ جذابیت در بین مستاجران به خود اختصاص داده است. پاسداران هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ تنوع آپارتمان در موقعیت‌ها و متراژ‌های مختلف، در بین سایر محلات منطقه 3 تهران، از ویژگی مطلوبی برخوردار است.

بعد از پاسداران، به ترتیب ظفر، جردن، میرداماد، دولت، دروس، ونك، دیباجی جنوبی، ملاصدرا و شیخ‌بهایی جذابترین محلات در بازار اجاره به حساب می‌آیند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:donya-e-eqtesad.com