در حالی كه امروز رييس پليس راهور از محکوم شدن واردکنندگان کاميونهای هوو به پرداخت غرامت خبر داد که وزير صنايع و معادن گفت:...
 

 
 وزیر صنایع و معادن در نشست خبری امروز خود تقصیر تصادفات كامیون‌های هوو را به گردن تریلرهای غیراستاندارد بسته شده به این كامیون‌ها انداخت.

علی اكبر محرابیان در پاسخ به سوالی درباره‌ بی كیفیت بودن كامیون‌های هوو و تصادف‌های شدید اخیر این كامیون‌ها عنوان كرد: ‌به نظر می‌رسد موضوع كامیون هوو در رسانه‌ها جنبه سیاسی پیدا كرده و برخی غیر تخصصی در این باره حرف می‌زنند.

وی افزود:‌ باید در نظر داشت كه مشكل كیفیت كشنده هوو با تریلر وصل شده به آن فرق دارد. هوو چون كامیون ارزان قیمتی است مصرف‌كنندگان نیز تریلرهای ارزان قیمت و غیر استاندارد به آن وصل می‌كنند كه عمده تصادفات به دلیل همین تریلرهای غیر استاندارد بوده و كشنده خطر چندانی ندارد.

وی یادآوری كرد:‌ براساس آخرین تصمیمات گرفته شده قرار شد كلیه كامیون‌های هوو از سوی ایران خودرو دیزل فراخوان شوند تا سیستم‌های ترمز آن‌ها اصلاح شوند و بر چسب لازم روی این كامیون‌ها نصب شود.

محرابیان با تاكید براین كه همچنان با واردات خودروی بی كیفیت چینی به كشور مخالف است، اظهار كرد: همچنین متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده كه تریلر نصب شده به كشنده هیچ تناسبی با آن نداشته و حتی عامل بروز سانحه نیز شده است.

وی توضیح داد: ‌در جریان سفر اخیر خود كه از اصفهان به تهران می‌آمدم آنجا نیز مشاهده كردم كه یك كامیون تصادف كرده بود و آنجا نیز نصب تریلر غیر استاندارد عامل تصادف بود.

وزیر صنایع و معادن همچنین با تكذیب افزایش احتمالی قیمت خودرو در بازار داخلی بعد از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها، گفت:‌ اگر هم افزایش قیمتی هم رخ دهد آن را مدیریت می‌كنیم در مورد فولاد نیز چنین وضعیتی رخ داد كه ما با برگزاری جلساتی با تشكل‌های مربوطه افزایش قیمت فولاد در بازار داخلی كنترل كردیم.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamejamonline.ir