فرهنگی با بیان این که به اجرای این قانون بسیار خوشبین هستم‏، گفت: «یک سری نگرانی ها در افکار عمومی نسبت به این موضوع وجود دارد،‏ اما بر اساس اطلاعاتی که داریم‏ دولت این امور را لحاظ کرده است و مشکلاتی متوجه طبقات آسیب پذیر جامعه نخواهد شد»....
 
 
 
 در حالی که همه منتظر واریز اولین دور از یارانه‌‌های نقدی و آغاز هدفمندسازی از ابتدای مهرماه بودند، عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک‌ماه به تاخیر افتاده است.

محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد اطلاع مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار داشت: «بر اساس اطلاعی که داریم‏ اجرای این قانون به دلیل عدم واریز مبالغ خانوارها‏ یک ماه به تاخیر افتاده است».

پیش از این دولت خبر از واریز مبالغ یارانه نقدی از ابتدای مهرماه و آغاز هدفمندسازی در طی روزهای آتی داده بود که اینک در آستانه اجرای هدفمندسازی، رخ‌داد این طرح به تعویق افتاده است.

عضو کمیسیون برنامه این مساله را خیلی مهم ندانست و افزود: «دولت این اختیار را دارد که در هدفمند کردن یارانه ها خیلی سنجیده عمل کند و طبیعتا اجرای این تصمیم یک ظرف زمانی و تمهیدات خاصی دارد که با توجه به عدم پرداخت یارانه های جبرانی‏ این کار عقب می افتد».

فرهنگی با بیان این که به اجرای این قانون بسیار خوشبین هستم‏، گفت: «یک سری نگرانی ها در افکار عمومی نسبت به این موضوع وجود دارد،‏ اما بر اساس اطلاعاتی که داریم‏ دولت این امور را لحاظ کرده است و مشکلاتی متوجه طبقات آسیب پذیر جامعه نخواهد شد».

براساس این گزارش ابتدا قرار بود قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از فروردین ماه امسال انجام شود‏، اما پس از انجام مذاکرات میان دولت و مجلس قرار شد تا مهرماه آغاز اجرای این قانون باشد و اکنون هم برای دومین بار این اقدام به تاخیر می‌افتد. علاوه بر این پیش از این برخی نمایندگان مجلس از جمله الیاس نادران نسبت به غقب‌نشینی احتمالی دولت از اجرای این طرح هشدار داده بودند.

در همین راستا امروز سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه یارانه نقدی واریزی به حساب مردم از مهرماه قابل برداشت نخواهد بود، اعلام کرد زمان دقیق اجرای هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حاملهای انرژی در آستانه اجرای این طرح اعلام عمومی می‌شود.

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر اظهار کرد دولت یارانه‌های نقدی را از مهرماه به حساب مردم واریز می‌کند، اما تا زمانی که اصلاح قیمت صورت نگیرد، این پول قابل برداشت نیست؛ بنابراین هر پولی که به حساب مردم در مهرماه ریخته شود، زمانی قابل برداشت خواهد بود که اصلاح قیمت‌ها در کشور آغاز شده باشد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com