بازار خودرو در حالی وارد مهرماه و فصل پاييز شد كه در تابستان امسال دوران نسبتا راكدی را پشت سر گذاشت. البته پيش‌بينی می‌شود نيمه دوم امسال شاهد تغيير و تحولات مهمی در بازار خودرو كشور باشيم....
 
 
 
 بازار خودرو هفته پایانی شهریور و فصل تابستان امسال را بدون سر و صدا پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا بازار خودرو در حالی وارد مهرماه و فصل پاییز شد كه در تابستان امسال دوران نسبتا راكدی را پشت سر گذاشت. البته پیش‌بینی می‌شود نیمه دوم امسال شاهد تغییر و تحولات مهمی در بازار خودرو كشور باشیم. از جمله این‌كه قرار است قانون هدفمند شدن یارانه‌ها در روزهای پیش رو اجرایی و از سوی دیگر در سیاست‌های خودروسازان نیز تغییراتی ایجاد ‌شود.

از یك سو سایپا اعلام كرده كه تولید زانتیا را در پاییز امسال متوقف می‌كند و از سوی دیگر قرار شده تا تیبا یا همان مینیاتور سابق طی مراسمی آبان ماه امسال تحویل مشتریان شود.

در همین حال وزیر صنایع و معادن نیز این هفته آب پاكی را روی دست برخی ریخت و اعلام كرد كه تمركز تولید خودرو تندر90 در یكی از دو شركت ایران خودرو یا پارس خودرو منتفی است. به این ترتیب تندر همچنان در دو نوع ایران خودرویی و پارس خودرویی وارد بازار خواهد شد.

ضمن این‌كه به تازگی ایران خودرو نیز اعلام كرده كه تولید تندر90 دوگانه‌سوز این شركت از نیمه دوم شهریور ماه امسال آغاز شده و به ترتیب اولویت، خودروهای مذکور به متقاضیان واگذار می‌شود.

اما در هفته‌ای كه گذشت هر دستگاه خودرو پژو405 بنزین‌سوز دارای ترمز ضدقفل و ایموبلایزر با قیمتی معادل 13 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش شد. نوع دوگانه‌سوز پژو405 دارای ترمز ضدقفل نیز حدود 14 میلیون و 900 هزار تومان در بازار معامله شد.

همچنین هر دستگاه پژو پارس دوگانه‌سوز 18 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رفت. پژو پارس سال نیز 18 میلیون و 300 هزار تومان در بازار قیمت داشت. هر دو خودرو فوق مجهز به ترمز ضدقفل هستند.

در این هفته هر دستگاه پژو206 تیپ 2 دارای ترمز ضدقفل حدود 14 میلیون و 200 هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.

مدل‌های V9 و V8 و V20 نیز به ترتیب 19 میلیون و 400 هزار تومان، 16 میلیون و 700 هزار تومان و 14 میلیون و 700 هزار تومان در بازار كشور خرید و فروش شدند.

این هفته هر دستگاه سمند سورن مجهز به ترمز ضدقفل و كیسه ایمنی هوا 16 میلیون و 900 هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.

این هفته سایپا 132 و سایپا111 نیز به ترتیب 8 میلیون و 400 هزار تومان و 8 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش شدند.

هر دستگاه ریو نیز این هفته 13 میلیون و 800 هزار تومان در بازار قیمت داشت.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir