رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هرقطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز به 327 هزار تومان رسید که در مقایسه با هفته پیش...
 
به گزارش عصر ایران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هرقطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز به 327 هزار تومان رسید که در مقایسه با هفته پیش10 هزار تومان افزایش داشت.
 احمد وفادار در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه دیروز قیمت طلا در بازار جهانی با ثبت رکورد جدید به 1300 دلار رسید افزود: این رقم نسبت به هفته پیش 25 دلار رشد داشت.
رکورد قبلی قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی 1284 دلار بود .
وی ، محقق نشدن کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها و افزایش تقاضای جهانی برای خرید طلا را از جمله دلایل این رشد بیان کرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا در هرکشوری به قیمت جهانی آن بستگی دارد،گفت : افزایش قیمت جهانی طلا باعث بالا رفتن قیمت این فلز گران بها در بازار داخلی شده است.
وی افزود : قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز در بازار آزاد تهران به 345 هزار تومان رسید که در مقایسه با هفته پیش 16 هزار و 500 تومان افزایش داشت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت : نیم و ربع سکه نیز امروز در بازار آزاد تهران به ترتیب 164 هزار و 83 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با هفته پیش به ترتیب بیش از 5 و 3 هزار تومان افزایش نشان می دهد.
وی افزود : امروز هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت نیز در بازار آزاد تهران با حدود 700 تومان افزایش نسبت به هفته گذشته ، 32هزار و710 تومان فروخته شد.
وفادار اضافه کرد : هر مثقال طلای 18 عیار نیز 150 هزار و 720 تومان داد و ستد شد که در مقایسه با هفته پیش 3 هزار و 280 تومان افزایش داشت.
حدود یک ماه است که قیمت طلا در بازار جهانی و به تبع آن بازار داخلی سیر صعودی دارد.
 
 گردٱوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com