وی در رابطه با میزان استقبال متقاضیان از خرید این دسته از واحدها تصریح کرد: معمولا متقاضیانی از خرید واحدهای بدون سند استقبال مي‌کنند که از قدرت مالی ضعیفی برخوردار هستند و همیشه در بازار مسکن به عنوان یک مستاجر حضور دارند....
 
 
 
 
 
 
 قیمت فروش برخی از واحدهای مسکونی در تعدادی از محله‌هاي مختلف تهران به اندازه‌ای پایین است که مستاجران ترجیح مي‌دهند در ازای اینکه واحدی را اجاره کنند با همان مبلغ اجاره، مالک یک آپارتمان مسکونی شوند.

اما موضوع به همین سادگی نیست، چراکه شاید به ذهن هر کسی این مساله خطور کند که چرا مستاجری که با مبلغ رهن مي‌تواند واحدی را خریداری کند، به دنبال واحد اجاره‌ای مي‌رود؟
یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه تهرانپارس درباره این مساله به دنیای‌اقتصاد گفت: در حوالی تهرانپارس برخی از واحدهای مسکونی بدون سند هستند به همین خاطر قیمت فروش آنها تقریبا نصف قیمت یک واحد مشابه سنددار است.

رحمتی در ادامه اظهار کرد: حدود 10 سال گذشته برخی از افراد در ساخت و سازهای خود دچار خلاف‌هاي ساختمانی طبق قانون ماده 100 شهرداری شده‌اند که از رفع خلافی خودداری کردند و به همین خاطر نتوانستند برای ساختمان خود سند دریافت کنند و امروزه چنین واحدهایی به علت عدم سند با ارزشی بسیار کمتر از قیمت واقعی بازار برای فروش به بازار مسکن عرضه مي‌شوند.

وی در رابطه با میزان استقبال متقاضیان از خرید این دسته از واحدها تصریح کرد: معمولا متقاضیانی از خرید واحدهای بدون سند استقبال مي‌کنند که از قدرت مالی ضعیفی برخوردار هستند و همیشه در بازار مسکن به عنوان یک مستاجر حضور دارند.

این بنگاهدار عنوان کرد: این دسته از مستاجران که به خرید چنین واحدهایی روی مي‌آورند براین باورند که نرخ فروش این واحدها با اجاره بهاي واحد مورد نظرشان برابر است پس با این حساب آنها ترجیح مي‌دهند ملکی را خریداری کنند تا اینکه اجاره کنند و از سوی دیگر به دلیل آنکه خود را در موقعیتی نمی‌بینند که بتوانند به زودی واحد خریداری شده را بفروشند و واحد دیگری را جایگزین کنند در نتیجه به بی سند بودن واحد وسواس نشان نمی‌دهند زیرا معمولا طرفداران این دسته از واحدها تنها به دنبال یک سرپناه همیشگی هستند.

در حال حاضر تعدادی واحد 38 و 40 متر مربعی ، 7 سال ساخت در منطقه تهرانپارس بدون سند با قیمتی بین 32 تا 33 میلیون برای فروش تعیین شده است که اگر این واحدها از سند بهره‌مند بودند نرخ شان به 55 تا 60 میلیون تومان تجاوز مي‌کرد.

اکنون قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در بلوار پروین از یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 600 هزار تومان پیشنهاد مي‌شود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com