سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: براساس آخرین تصمیمات كارگروه طرح تحول اقتصادی یارانه های نقدی در...
  
 سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: براساس آخرین تصمیمات كارگروه طرح تحول اقتصادی یارانه های نقدی در مهرماه به حساب مردم واریز می‌شود و به زودی مرحله بعدی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یعنی اصلاح قیمتها آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس ، محمد رضا فرزین با تشریح نتایج جلسه امروز این كارگروه اظهار داشت: سه موضوع در دستور جلسه امروز قرار داشت كه بر این اساس آخرین گزارش وضعیت حسابهای بانكی در پایان شهریور ماه ارائه شد و همچنین بسته پولی كه با همكاری بانك مركزی و وزارت اقتصاد مدون شده بود درباره آن بحث و بررسی شد.

فرزین افزود: همچنین در این جلسه نحوه تعامل بانكها درخصوص بازپرداخت منابع كه طبق ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد مورد بررسی قرار گرفت.طبق آخرین آمار سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود 60 میلیون نفر برای دریافت یارانه‌ و 17 میلیون خانوار ثبت نام كرده‌اند كه در مجموع از 90 درصد خانوارهایی كه فرمها را تكمیل كرده‌اند كار ثبت نام 86 درصد انجام شده است.

سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی در ادامه به افتتاح حساب برای دریافت یارانه‌های نقدی توسط خانوارها اشاره كرد و افزود: این افتتاح حسابها می تواند مبنای بازپرداخت یارانه‌ها باشد كه طبق اعلام قبلی دولت در مهرماه به حساب خانوارها واریز می‌شود.

فرزین در ادامه به بررسی بسته سیاستهای پولی در جلسه امروز كارگروه طرح تحول اقتصادی اشاره كرد و گفت: در این جلسه مقرر شد سیاستهای پولی به گونه‌ای تنظیم شود كه انتظارات جامعه و عاملین اقتصادی به گونه‌ای شكل بگیرد كه بتوانیم آثار تورمی را كنترل كنیم و جمع‌بندی به گونه‌ای بود كه باید سیاست انضباطی مالی و پولی را رعایت كنیم.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد نرخ سود و ارز به مرور كنترل شود تا بتوانیم تبعات احتمالی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را با اتخاذ سیاستهای پولی مناسب كنترل كنیم.

فرزین در ادامه به بحث نحوه تامین تنخواه لازم برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: طبق ماده 13 اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دولت اجازه داده شده كه تنخواهی به منظور اجرای این قانون در بودجه تعیین كند كه در این جلسه مقرر شد برای تامین این مبلغ از روشهای استفاده شود كه پایه پولی تعیین نشود.

وی مبلغ تنخواه را طبق قانون 20 هزار میلیارد تومان ذكر كرد و افزود: این مبلغ را می‌توانیم در فرصت باقیمانده دریافت و پرداخت كنیم و پیشنهاد دولت این بود كه از این مبلغ برای دو ماه در نظر گرفته شود.

سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی در پایان زمان پرداخت یارانه‌های نقدی به حساب خانوارها را مهرماه ذكر كرد گفت: همچنین به زودی مرحله بعدی اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها كه همان اصلاح قیمتها است آغاز می‌شود و تا زمانی كه اصلاح قمیت ها صورت نگرفته است مردم حق برداشت یارانه‌های نقدی را از حسابهای خود نخواهند داشت.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com