کشتی آرای با اشاره به نوسان قیمت ارز به ویژه دلار گفت: نوسان ارز روی بسیاری از مبادلات و واردات ما تاثیر گذاشته است اما به نظر می رسد که تا فردا قیمت آن تثبیت شود....
 
 
 
 در پی اعمال سیاست تزریق سکه و ارز توسط بانک مرکزی، قیمت‌ها از امروز تعدیل و طلا و ارز با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شد.

 در طول یک هفته گذشته رشد مداوم قیمت طلا، هر اونس طلا را در روز جمعه تا هزار و 324 دلار رساند که در روز جمعه یک رکورد جدید به شمار رفت ولی امروز صبح با چند دلار کاهش، هر اونس طلا به هزار و 319 دلار و50 سنت رسید.

در بازارهای داخلی نیز افزایش قیمت جهانی و افزایش بی رویه قیمت ارز، به التهاب قیمت در بازار سکه و طلا دامن زد به طوری که قیمت سکه طرح قدیم به 375 هزار تومان،‌ سکه طرح جدید 355 هزار تومان، نیم سکه به 177 هزار تومان و ربع سکه به 89 هزار تومان افزایش یافت.

محمد کشتی آرای ـ رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا در این زمینه اظهار کرد: هفته گذشته هر اونس طلا تا هزار و 308 دلار داد و ستد شد و به طور متوسط به نسبت روزهای گذشته افزایش قیمت داشت.

وی تزریق سکه در بازار را در تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها موثر خواند و افزود: خوشبختانه با سیاست تزریق طلا، سکه و ارز به بازار توسط بانک مرکزی، قیمت‌ها از روز شنبه تعدیل شده به نحوی که قیمت سکه و ارز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

کشتی آرای با اشاره به نوسان قیمت ارز به ویژه دلار گفت: نوسان ارز روی بسیاری از مبادلات و واردات ما تاثیر گذاشته است اما به نظر می رسد که تا فردا قیمت آن تثبیت شود.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این که نقره و پلاتین نیز از افزایش قیمت بی نصیب نمانده است، هر اونس نقره را 22 دلار و 19 سنت و هر اونس پلاتین را با 40 دلار افزایش، هزار و 650 دلار عنوان کرد.

امروز در بازارهای داخلی هر قطعه سکه طرح قدیم 360 هزار تومان، سکه طرح جدید 348 هزار تومان، نیم سکه 175 هزار تومان، ربع سکه 87 هزار و500 تومان، هر مثقال طلای آب شده 17عیار 153 هزار تومان، هر مثقال طلای آب شده 18عیار162 هزار و 800 تومان و هر گرم طلای 18 عیار 35 هزار و350 تومان مبنای داد و ستد قرار گرفت.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir