در منطقه 4 تهران متوسط قدرت خريد مسكن با قيمت‌هايی كه از سوی فروشنده‌ها اعلام می‌شود همخوانی دارد، به‌طوری‌كه اغلب خريداران توان پرداخت متر مربعی 5/1 تا 2 ميليون تومان را دارند....
 
 
 
 
 هترین شیوه‌ای كه متقاضیان خرید مسكن در تهران می‌توانند برای انتخاب خانه مورد دلخواهشان مبنا قرار دهند، توجه به دو مورد در جست‌وجو‌های ملكی است.

مورد اول كه همه خریداران به آن توجه كافی دارند، قیمت مسكن و تناسب آن با بودجه و توان خرید است، اما مورد دوم معمولا از توجه اغلب افراد دور می‌ماند، چراكه ارزش ذاتی مورد اول به قدری است كه عملا سایر ویژگی‌های واحد مسكونی را پوشش می‌دهد.

در روشی كه برای خرید مسكن در تهران توصیه می‌شود، درنظر گرفتن مشخصات ملك با ویژگی‌هایی است كه فرد در طول روز با آن سر و كار دارد. به عنوان مثال چنانچه محل شغل شما در محله‌ای از غرب تهران است، بهترین مكان برای جست‌وجوی مسكن محدوده‌هایی از غرب و نوار شمال غربی است، یا در نمونه‌ای دیگر، چنانچه سن متقاضی خرید مسكن در تهران بالا است، محیط سكونت او باید از حداكثر تمیزی هوا برخوردار باشد. در این حالت غرب تهران و شمال غرب برای زندگی توصیه می‌شود.

بزرگترین موتور جست‌وجوگر مسكن در تهران با عنوان ایران‌فایل به آدرس اینترنتی www.iranfile.ir در تازه‌ترین گزارش تحلیلی كه اوضاع قیمت خرید مسكن و همچنین قدرت مالی خریداران تهیه كرده، محله‌های منطقه 4 تهران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده كه اوضاع‌ قیمت‌ها در شاخص‌ترین محله در این منطقه یعنی تهرانپارس اعلام شده است.

این گزارش كه در اختیار دنیای‌اقتصاد قرار گرفته، نشان می‌دهد هم‌اكنون در تهرانپارس و سایر محله‌هایی كه در شرق تهران قرار دارد، میانگین قیمت پیشنهادی كه از سوی فروشنده‌های آپارتمان مسكونی اعلام می‌شود با متوسط قیمت مسكن در كل شهر تهران همخوانی دارد.

در این محله‌ها آپارتمان مسكونی تقریبا نوساز با قیمت متری یك میلیون و 700 هزار تومان از سوی فروشنده‌ها پیشنهاد می‌شود كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 300 هزار تومان كاهش پیدا كرده است.

در شرق تهران از زمستان سال گذشته تاكنون قیمت خرید و فروش مسكن تغییر نكرده است. سامانه ایران‌فایل این قیمت‌ها را از روی نرخ‌هایی كه فروشنده‌ها در سامانه برای رویت مشتری ثبت می‌كنند، محاسبه كرده است.

در این سامانه، خریدار و فروشنده مسكن می‌توانند بدون مراجعه فیزیكی به بنگاه‌های مسكن، در محیط مجازی از آنچه در بازار معاملات ملك در تهران ارائه شده، انتخاب كنند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، در منطقه 4 تهران متوسط قدرت خرید مسكن با قیمت‌هایی كه از سوی فروشنده‌ها اعلام می‌شود همخوانی دارد، به‌طوری‌كه اغلب خریداران توان پرداخت متر مربعی 5/1 تا 2 میلیون تومان را دارند.

در شرق تهران اگرچه به لحاظ قیمت، شرایط صاحب‌خانه شدن نسبت به سایر مناطق بهتر است، اما با توجه به مسیرهای تردد و موقعیت بزرگراه‌ها و همچنین میزان پاكی هوا در این منطقه، باید هزینه و فایده سكونت در شرق تهران مورد بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد. متقاضیان خرید مسكن در شرق تهران باید قبل از خرید، از میزان آلودگی هوا در این منطقه و همچنین سایر مناطق پایتخت مطلع شوند. توصیه می‌شود در زمان خرید مسكن الزاما قیمت مد نظر قرار نگیرد.

 


 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:donya-e-eqtesad.com